כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פותחים אפשרויות ליקרים שלנו: כל מה שצריך לדעת על אזרחות פורטוגלית לילדים

מדי שנה, לא מעט ישראלים פונים לשגרירויות של מדינות המשתייכות לאיחוד האירופי בניסיון לקבל זכאות לדרכון זר, וזאת מפני שלדרכון הזר יש משמעויות הנוגעות לכל תחומי החיים

פותחים אפשרויות ליקרים שלנו: כל מה שצריך לדעת על אזרחות פורטוגלית לילדים
אזרחות פורטוגלית צילום: pixabay

לא מעט אנשים בישראל מבקשים להגשים את חלומם לדרכון זר, זאת במטרה לפתוח עבור עצמם ועבור משפחתם אפשרויות נוספות שיוכלו להבטיח את עתידם. בשנת 2015 נכנס לתוקפו חוק היסטורי שבמסגרתו יהודים יכולים לקבל אזרחות פורטוגלית בתנאי שיצליחו להוכיח כי הם צאצאים של אנוסי ספרד ופורטוגל. עד כה, לא מעט ישראלים כבר מימשו זכות זו וקיבלו את הדרכון האירופאי הנחשק – אך נכון להיום, רק ילדיהם יוכלו ליהנות מהליך הוצאת הדרכון. אם כן, מהם היתרונות השמורים לאפשרות הזאת, ומדוע כדאי להוציא אזרחות פורטוגלית בעבור ילדים?  

אזרחות פורטוגלית

כאמור, צאצאיהם של מגורשי ספרד ופורטוגל היו זכאים להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי, כמובן בתנאי שהם עמדו בקריטריונים מסוימים שנקבעו מראש. המחזיקים בדרכון פורטוגלי יכולים ליהנות מיתרונות רבים, בין היתר בעקבות העובדה כי פורטוגל היא מדינה החברה באיחוד האירופי כך שדרכון פורטוגלי יכול להקנות למחזיקים בו את כל הזכויות המוענקות לחברי מדינות האיחוד. מידע מלא על אזרחות פורטוגלית לילדים, יתרונות הדרכון הפורטוגלי ועל התהליך הכרוך בקבלתו תוכלו למצוא באתר של דרור חייק, עורך דין לאזרחות פורטוגלית.

יתרונות הדרכון הפורטוגלי

מדי שנה, לא מעט ישראלים פונים לשגרירויות של מדינות המשתייכות לאיחוד האירופי בניסיון לקבל זכאות לדרכון זר, וזאת מפני שלדרכון הזר יש משמעויות הנוגעות לכל תחומי החיים, בין אם מדובר בהשכלה, עבודה, חיי משפחה, מעבר בין מדינות וכדומה. בין היתר, מדובר במוצר כה מבוקש מאחר שישראלים רבים מאמינים כי הוא יכול לשמש עבורם מעין "תעודת ביטוח" על כל צרה שלא תבוא, שתאפשר להם אלטרנטיבה במקרה הצורך. היתרון הבולט של דרכון פורטוגלי הוא שהוא היה נגיש עד לא מזמן עבור ציבור גדול בישראל, וכיום הליך ההנפקה אפשרי בעבור ילדיהם.

אז מהן האפשרויות העומדות בפני מי שמחזיק בדרכון פורטוגלי? הראשונה היא כמובן לימודים. מחזיקי דרכון אירופאי יכולים להירשם ללימודים אקדמיים בכל מדינות האיחוד וליהנות מכל הזכויות וההטבות הניתנות לסטודנטים כפי שנהוג בכל מדינה (בחלק מהמדינות, הלימודים הם בחינם או מסובסדים). כמו כן, דרכון אירופאי מאפשר לעבוד במדינות באיחוד ללא הגבלת זמן, כך שתוכלו לפתח את עצמכם מבחינה עסקית ואף לקבל את כל התנאים הסוציאליים של המדינה בה תבחרו לעבוד. נוסף לכך, הגישה שלכם למדינות אחרות יכולה להיות קלה יותר, כמו לארצות הברית לדוגמה – כאזרחי פורטוגל לא תזדקקו לאשרה מיוחד כדי להיכנס לארצות הברית ותוכלו להיכנס עם הדרכון בלבד.

אזרחות פורטוגלית – זה מגיע גם לילדים שלכם

קיימים שני יתרונות משמעותיים בהוצאת דרכון פורטוגלי לילדים. ראשית, הוצאת דרכון פורטוגלי אינה רק עבור הילד אלא גם עבור הצאצאים העתידיים שלו, מאחר שהחוק הפורטוגלי קובע שכל צאצא שנולד לאזרח פורטוגל, זכאי לאזרחות באופן אוטומטי. מדובר בתהליך מהיר יחסית של רישום בשגרירות ולכן זוהי יכולה להיות השקעה מצוינת עבור הדורות הבאים במשפחה. כמו כן, ילד בעל אזרחות אירופית יוכל ליהנות בעתיד מכל היתרונות להם זוכים אזרחי מדינות האיחוד האירופי, כמו לעבוד במדינות אלה, ללמוד בהן ולטייל כמעט בכל מקום בעולם ללא צורך באשרות מיוחדות.

איך תוכלו להוציא דרכון פורטוגלי לילדכם? קטינים עד גיל 16 יוכלו להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי על סמך האזרחות של ההורה, כלומר, על ההורים להתחיל בתהליך קבלת הדרכון ולאחר שיקבלו אותו, יוכלו הילדים להגיש בקשה במסלול של חוק האזרחות הרגיל. עבור קטינים מגיל 16 ומעלה מומלץ להמתין עד גיל 18 ולהגיש את הבקשה באופן עצמאי.

בשורה התחתונה, אזרחות פורטוגלית יכולה להעניק יתרונות משמעותיים למחזיקים בה, ואין כל ספק שאזרחות פורטוגלית עבור קטינים הינה השקעה חכמה בעתידו של הילד.

 

אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד