כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
משפט נתניהו

עדות קליין הסתיימה בדמעות: "גיליתי פנים יפות ואכזריות של עם ישראל"

אחרי 15 ימי עדות, הסתיימה עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. ביציאתה מבית המשפט אמרה קליין כי היא עשתה זאת למען הוריה ולמען ילדיה. "גיליתי את הפנים היפות של עם ישראל, אך גם את הפנים האכזריות שלו"

עדות קליין הסתיימה בדמעות: "גיליתי פנים יפות ואכזריות של עם ישראל"
בית משפט צילום: FREEPIK

שלב החקירה החוזרת של עדת המפתח בתיק 1000 ומי שהייתה עוזרתו האישית של ארנון מילצ'ן, הדס קליין, החל הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים - לאחר שאתמול סיים את חלקו בחקירה הנגדית סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד.

לפי כתב האישום בתיק, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו קיבל ממילצ'ן ומשותפו פאקר טובות הנאה ששוויין מאות אלפי שקלים, ופעל למען מילצ'ן במסגרת תפקידיו בעודו נתון בניגוד עניינים.

עד כה בעדותה תיארה קליין אספקה שוטפת של סיגרים ובקבוקי שמפניה לנתניהו ולרעייתו שרה, והדגישה כי אלה נקנו למענם על פי דרישתם, וכן תכשיטים ומתנות נוספות. ועוד היא סיפרה כי בני הזוג ביקשו לארוז את המתנות בשקיות שחורות.

בפתח הדיון עו"ד אלון גילדין, אחד מהתובעים ב"תיק המתנות", הקריא מדבריו של יונתן חסון, הנהג של ארנון מילצ'ן, שאמר כי 99.9% מהסיגרים שרכש היו עבור בנימין נתניהו. קליין השיבה: "זה סיפור חיינו, עמדתי על הדברים האלה - אני שמחה שדברים עומדים על דיוקם".

גילדין ביקש מקליין לחדד אם היא ראתה במהלך פגישותיו של מילצ'ן עם נתניהו קופסאות סיגרים פתוחות. "אין אף קופסת סיגרים שעומדת קבוע במקום שארנון מארח", הסבירה קליין. "אם ארנון היה רוצה שאני אביא ויש אורח שמבקש, אני שם, הוא מתקשר אליי לקו השני, ואומר: 'תביאי יין, תביאי סיגרים'. ארנון לא יקום ללכת למרתף להביא קופסה. בשביל זה אנחנו שם", היא הוסיפה.

גילדין ביקש לברר פער בין עדותה של קליין בחקירה הראשית לבין עדויות של משפחת מילצ'ן בנוגע לצריכת בקבוקי השמפניה של המשפחה. ""אני הייתי אומרת מהיכרותי, שאהיה נדיבה אם אומר שהם שותים שלושה עד ארבעה בקבוקים בשבוע, בשבועיים וחצי - שמונה עד תשעה בקבוקים במקסימום", ציטט גילדין את קליין. התובע ציין כי בחקירה הנגדית טען הסנגור חדד כי בני משפחת מילצ'ן טענו בעדותם כי הם נהגו לשתות בקבוק שמפניה מדי יום. "העדה אומרת מספרים אחרים גם בעדות שלה", ביקש חדד לציין.

חדד התנגד לשאלה, ואמר: "היתה שאלה אם מדובר בעשרות בודדות, דברים הוכרעו בעניין הזה, חברי יוצר חוסר בהירות במקום שאין חוסר בהירות". השופט משה בר-עם קיבל את טענת ההגנה, ואמר לגילדין: "אדוני נכנס לרזולוציות, אם זה היה בקבוק ליום או מקסימום בקבוק ליום, זה גם ככה הערכות".

בסיום עדותה קליין נשאה הצהרה: "זו חובה אזרחית למען ההורים שלי והילדים שלי. גליתי את הפנים היפות של עם ישראל וגם לצערי את הפנים האכזריות. קומץ אלים של אנשים שלא מכירים אותי ואת משפחתי בחרו לפגוע ולהשמיץ - עשיתי את מה שצריך לעשות".

הדס קליין תיק המתנות משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד