כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ההורים שבורים ומודאגים

הילדים נשלחו למחנה קיץ ברוסיה ומעולם לא חזרו

בפעם האחרונה שההורים האוקראינים ראו את ילדיהם, הם עלו על אוטובוסים לרוסיה למחנה קיץ ליד החוף. ההתקדמות המפתיעה אילצה חיילים רוסים ומשתפי פעולה אוקראינים לברוח. כעת ההורים דואגים לילדים שנשארו בחלק הרוסי

הילדים נשלחו למחנה קיץ ברוסיה ומעולם לא חזרו
ילדה אוקראינית מתאבלת על אביה שנהרג צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ב-27 באוגוסט שלחו הורים אוקראינים רבים את ילדיהם למחנה קיץ ברוסיה, משפחות בעיר ההרוסה הזו שנכבשה על ידי כוחות רוסים מאז חודש מרץ, רשמו את ילדיהן למחנה בג'לנדז'יק, עיירת נופש רוסית על הים השחור. הם קיוו כי המחנה, שפורסם בכלי התקשורת שמשדרים תעמולה רוסית, יעניק לילדיהם הפסקה ממלחמה ומראית עין של נורמליות.

מספר ימים לאחר מכן, כוחות אוקראינים פרצו במפתיע קדימה והשתלטו מחדש על איזיום ואזורים כבושים אחרים באזור חרקוב. ההתקדמות המפתיעה אילצה חיילים רוסים ומשתפי פעולה אוקראינים לברוח, תוך שהוא מפקיר ציוד רב בדרך. תושבי איזיום חגגו את מתקפת הנגד המוצלחת, שהציתה מחדש את התקוות שגל המלחמה מתהפך לטובת אוקראינה. אבל ההתקדמות הותירה גם את הילדים שנסעו למחנה ברוסיה תקועים בצד השני של קו חזית מסוכן ללא דרך ברורה הביתה.

ה'וושינגטון פוסט' שוחח עם הורים מאיזיום שכעת ילדיהם תקועים ברוסיה במחנה קיץ. ההורים אמרו שכ-200 ילדים מכמה עיירות וכפרים באזור חרקוב נסעו לשם באוגוסט והיו אמורים לחזור הביתה באוטובוס בשבוע שעבר. רוב חברות הטלפון והאינטרנט נפלו באיזיום, מה שהותיר את ההורים ברובם ללא יכולת ליצור קשר ישיר עם ילדיהם מכיוון שהם מחפשים כעת בקדחתנות דרכים להחזיר אותם.

רבים גם הביעו דאגה שפרסום שילדיהם נסעו למחנה ברוסיה עלול לעורר האשמות שמשפחותיהם שיתפו פעולה עם הכוחות הרוסיים. "יש לי רק דבר אחד בראש: להחזיר את הילד שלי", אמרה אישה שבנה בן ה-12 נמצא במחנה. היא אמרה שהיא דיברה איתו בפעם האחרונה ישירות לפני יותר מעשרה ימים.

ההורים רצו לאפשר לילדיהם תחושת ילדות נורמלית לאחר ששרדו הפגזות, ישנו במרתפים, התרחצו בשלג ובמי גשמים, אכלו מנות דלות ובחלק מהמקרים, נפצעו במהלך הכיבוש. וולודימיר מצוקין, סגן ראש עיריית איזיום, שחזר לאחרונה לעיר המשוחררת, אמר כי לפקידים יש רשימה מלאה של ילדים במחנה ו"עובדים כעת על הנושא הזה יחד עם סוכנויות המדינה". מתוך 200 ילדים שנמצאים במחנה הוא אמר, "80 הם מאיזיום".

מלחמת אוקראינה רוסיה איזיום מחנה קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד