כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעצרת הכללית של האו"ם

אמיר קטאר: "לא ניתן לאיראן ליצור נשק גרעיני"

"אין חלופה להסכם לגבי תוכנית הגרעין האיראנית". כך אמר אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל-תאני, שנשא דברים אמש בעצרת הכללית של המושב ה-77 של האו"ם. קטאר אומרת כי הסכם הגרעין עם איראן יפתח דלת לביטחון אזורי

אמיר קטאר: "לא ניתן לאיראן ליצור נשק גרעיני"
הנייה בפגישה עם אמיר קטאר צילום: נסיכות קטאר

"אין אלטרנטיבה להסכם הגרעין, ההסכם יפתח את הדלת להשגת ביטחון אזורי", כך אמר אמיר קטאר מעל דוכן העצרת הכללית של האו"ם. "אנו מקווים להחלטה הוגנת בעניין הגרעין האיראני, שתהיה באינטרס של כולם: לא ניתן לאיראן ליצור נשק גרעיני, אבל יש צורך לתת לעם האיראני את הזכות להשתמש באנרגיה גרעינית למטרות שלום", הדגיש האמיר של קטאר, השייח' תמים בן חמד אל-תאני.

בהתייחס למהומות בלוב, קרא אמיר קטאר לקהילה הבינלאומית "לפעולה מיידית שמטרתה להבטיח את המשך התהליך המדיני על מנת לפתח בסיס למשא ומתן ולשיקום מוסדות המדינה". הוא הוסיף כי "אנחנו מבינים שאי אפשר ליצור מחדש מדינה בלי לאחד כוחות צבאיים, בלי לאחד את כל הקבוצות החמושות לצבא אחד. יש להעניש מפלגות שמסרבות לפתרון מדיני".

אמיר קטאר הביע דאגה מהנושא הפלסטיני, שלדבריו "אינו נפתר, והחלטות בינלאומיות אינן מיושמות". הוא אמר "אנו מביעים סולידריות מלאה עם העם הפלסטיני בשאיפותיו להשיג צדק. מועצת הביטחון של האו"ם חייבת למלא את התחייבויותיה ולאלץ את ישראל להפסיק את הכיבוש של השטחים הפלסטיניים", קרא אל תאני.

אמיר קטאר אמר כי "אין מנגנוני הרתעה, אנחנו לא יכולים להעניש את אלה שמפרים את הריבונות. הקהילה הבינלאומית לא יכולה להגיע להסדר אם הצד החזק לא רוצה בכך", אמר אל תאני. לדבריו, "המחויבות של מנהיגי העולם לצדק עולה כעת על הפרק".

לסיכום אמר אמיר קטאר, שהשנה ארצו תארח מיליוני אורחים לתחרות ספורטיבית, כי התחרות "תתקיים לראשונה במדינה מוסלמית ולראשונה באזור המזרח התיכון", והביע ביטחון בכך שזו תהיה דוגמה לקיום מוצלח של אירוע כה גדול על ידי מדינה קטנה. "מיליוני האנשים האלה יוכלו לראות בעצמם את רמת הפיתוח שהשגנו", אמר אל תאני. הוא הביע תקווה שהמונדיאל בקטאר יעזור "להתגבר על מחסומים, להושיט יד של ידידות ולבנות גשרים של הבנה בין עמים".

קטאר איראן עצרת הכללית גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד