כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אנטישמיות כפולה

הבית הלבן מנע את כניסתם של קבוצת חרדים לאירוע "אחדות"

מספר יהודים חרדים סורבו כניסה לאירוע שנערך בבית הלבן מסיבות לא ברורות, האירוע שהתקיים בשבוע שעבר על ידי הנשיא ביידן, עסק בהתקפות נגד מיעוטים, ואורגן על ידי אנטישמי ידוע שפעל למנוע את כניסת היהודים החרדים, שקהילתם עומדת לאחרונה תחת גל תקיפות

הבית הלבן מנע את כניסתם של קבוצת חרדים לאירוע "אחדות"
הבית הלבן צילום: pixabay

הנשיא ביידן ערך פסגת "אחדות" בשבוע שעבר, אך למרבה האירוניה מספר יהודים חרדים לא הורשו כניסה, בנוסף הבית הלבן אסר על העיתונאי החסידי ג'ייק טורקס להשתתף באירוע המרכזי. מה שהפך את זה לכאוב במיוחד הייתה העובדה שהקהילה החרדית ממוקדת בפשעי השנאה, והאירוע תוכנן במיוחד להתמודד עם פשעים אנטישמיים.

האירוע התקיים על ידי אל שרפטון, אנטישמי ידוע שיזם אותו בעקבות ירי המוני בבאפלו ניו יורק, שם נהרגו 10 שחורים. האירוע הפגיש מאות פעילי מיעוטים ומנהיגי קהילות, ובכל זאת יהודים חרדים שבאופן יחסי עשויים להיות הקורבנות הגדולים ביותר של פשעי שנאה, לא הוכנסו.

קבוצה של ארבעה עיתונאים ממגזין 'עמי' בראשות ג'ק טורקס לא קיבלה אישור להיכנס לאירוע המרכזי, נאום של ביידן בו השתתפו מאות. למרות שהם הגישו בקשות הם לא נכללו עקב "אילוצי מקום". עם זאת, מספר רב של כתבים הורשו להיכנס, הם נבחרו בתהליך בדיקה מסתורי מראש.

הכתבים סורבו תחילה כניסה מוחלטת, אחר כך הם פנו לאנשי הצוות של הנשיא כולל מזכירת העיתונות קארין ז'אן-פייר, ובסופו של דבר הורשו להיכנס הודות לעובד יהודי. עם זאת, הם נאלצו לסקר את האירוע מהכניסה של הבית הלבן, במקום לאפשר להם להיכנס לבית.

מנכ"ל לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית, דובי הוניג, עשה מאמץ להיכנס, אך נדחה. הוא אמר "השאלה היא האם ביידן מעניש את הקהילה האורתודוקסית על תמיכה בטראמפ, בלי קשר, הדאגה שלי היא כשאנחנו נכנסים לחגים, האם אנשים יקראו שההתקפות על יהודים אורתודוקסים לא מוכרות על ידי הבית הלבן? כי זה מעודד אנשים להמשיך להיות אגרסיביים יותר", אמר הוניג.

"הבית הלבן השתמש בשנאה. הם השתמשו בנו, בדם שלנו - הם השתמשו ב-DNA שלנו של יהודים שנרדפים ומותקפים מדי יום כתירוץ לעשות אירוע ולא כללו יהודים אורתודוקסים, שהיו היעד מספר אחת לשנאה ואנטישמיות", אמר הוניג.

לאחר האירוע, טורקס יצר קשר עם ז'אן פייר כדי להביע דאגה מהיחס לצוות החרדי, למרות פשעי השנאה הרבים המכוונים לקהילה החרדית. הבית הלבן הבטיח לבדוק את העניין ואמר כי הם יוזמנו לאירועים הבאים.

"אני מרגיש הקלה שהצלחנו להגיע להבנה", אמר טורקס ל'ניו יורק פוסט' "לעם היהודי יש מספיק אויבים כמו שהוא. למרבה המזל, מועצת העיתונות של הבית הלבן אינה ברשימה הזו".

ה'ניו יורק פוסט' דיווח, כי לפחות יהודי אורתודוקסי אחד התקבל לכינוס של מאות אנשים - נתן דיאמנט מהאיחוד האורתודוקסי אבל הוניג אמר כי זה לא מספיק. "אדם אחד זלג פנימה" הוא אמר בביטול והוסיף שהיה נכון יותר להזמין חבר קהילה מאזור ניו יורק, שמותקפים בלי הפסקה בשל החזות החרדית. בערך 800 מתוך כ-2,700 תקריות אנטישמיות בשנת 2021 - או כמעט שליש מהם - התרחשו בניו ג'רזי או בניו יורק.

הוניג אמר כי הוא מאמין שיהודים רפורמים, שהיו מיוצגים טוב יותר באירוע, נוטים פחות לחוות פשעי שנאה מכיוון שהם אינם לובשים את הלבוש הבולט של יהודים אורתודוקסים רבים. לא ברור מי הרכיב את רשימת האורחים לפסגה או את רשימת הכתבים שהורשו להיכנס אליה.

גורם רשמי בבית הלבן אמר ל'ניו יורק פוסט' שהיה כתב שהורשה להיכנס לחדר מסוכנות הידיעות היהודית, וכי בנוסף למנהיג האיחוד האורתודוקסי דיאמנט, השתתפו בפסגה עוד כמה יהודים לא אורתודוקסים.

מנכ"ל הליגה היהודית נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט שהשתתף בפסגה, אמר כי "לארגון לא היה ידע מוקדם על רשימת המשתתפים וגם לא היו מודעים לכך שקבוצות מסוימות הוחרגו. יש להפנות את השאלות הללו לבית הלבן".

הבית הלבן ג'ק טורקס אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד