כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חסרי בושה

אישום: גנבו 250 מיליון דולר מתוכנית מזון

משרד המשפטים האשים 47 אנשים בהונאה של תוכנית פדרלית שסיפקה מזון לילדים נזקקים במהלך מגפת הקורונה, בסכום כולל של 250 מיליון דולר 

אישום: גנבו 250 מיליון דולר מתוכנית מזון
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

תובעים פדרליים בארה"ב אמרו כי 47 נאשמים - רשת של יחידים וארגונים הקשורים ל-Feeding Our Future, עמותה היושבת במינסוטה, הוציאו לכאורה את כספי המגיפה הפדרליים שהושגו במרמה למכוניות יוקרה, בתים ורכישות אישיות אחרות.

התוכנית לכאורה התרכזה בתוכנית הפדרלית לתזונת ילדים, שאמורה לספק ארוחות חינם לילדים של משפחות בעלות הכנסה נמוכה. הקונגרס הרחיב מאוד את התוכנית במהלך המגיפה, כולל על ידי מתן אפשרות למגוון רחב יותר של ארגונים לחלק מזון במגוון רחב יותר של מקומות.

השינויים בחוק הפדרלי פתחו את הדלת ל-Feeding Our Future למלא תפקיד גדול יותר בהפצת ארוחות, טוען משרד המשפטים, והקבוצה חילקה יותר מ-200 מיליון דולר במהלך שנת 2021. עם זאת, תובעים פדרליים טענו, כי מייסדת ומנהלת החברה, איימי בוק, פיקחה על תוכנית הונאה נרחבת ברחבי מינסוטה.

החברה גייסה אנשים וחברות ש"טענו במרמה שהם מגישים ארוחות לאלפי ילדים ביום", טוענים התובעים. חלק מהנאשמים הקימו חברות קש כדי להירשם לתוכנית ולשמש כאתר לחלוקת ארוחות. משרד המשפטים טוען כי הנאשמים הגישו שמות מזויפים של ילדים שקיבלו ארוחות וחשבוניות כוזבות עבור רכישות מזון שמעולם לא התרחשו. מטעם החברה לא נמסרה תגובה לתקשורת.

הונאה נגיף הקורונה (1) מיליוני דולרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד