כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ללא הכנה מוקדמת

"גברת פרידמן עדיין בהלם, היא לא מעכלת שבעלה באמת נפטר"

בני משפחתו של המשפיע הרב יקותיאל דב פרידמן עדיין סהרוריים • בלי שום הכנה מוקדמת, הוא התמוטט ונפטר לנגד עיני ילדיו • הם מתמודדים עם בן ה-12 הסובל מאוטיזם קשה, שעד עכשיו טופל בעיקר על ידי אביו המנוח • "הילדה בת השלוש לא מפסיקה לשאול שאלות. זה פשוט מזעזע"

"גברת פרידמן עדיין בהלם, היא לא מעכלת שבעלה באמת נפטר"
הרב פרידמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ה'שבעה' בבית משפחת פרידמן עצובה במיוחד. על פני הנוכחים, האבלים והמנחמים כאחד, ניתן לראות את ההלם הכבד שרישומו לא התפוגג גם בחלוף שלושה וארבעה ימים מפטירתו הפתאומית של אבי המשפחה, הרה"ג רבי יקותיאל דב פרידמן, שהיה בעל ייסורים גדול, ותמיד האירו פניו משמחה.

לחצו כאן לעזרה דחופה עבור יתומיו ואלמנתו של הרב יקותיאל דב פרידמן זצ"ל>>>

"הרב פרידמן היה מסוג האנשים שתמיד הכל 'מסתדר' להם בחיים. הוא סבל בכל כך הרבה תחומים, אבל הוא הרגיש הכי מאושר בעולם. תמיד הוא היה שמח ומרוצה, וכל פעם שהיה נתקל ביהודי שבור לב או אדם השרוי בעצב, היה משתדל לשמח ולגרום לאחרים לחייך חיוך רחב", מספרים השכנים.

שישה יתומים הותיר אחריו הרב פרידמן. הגדול בן 22, הקטנה בת 3. בתווך יש עוד ארבעה ילדים, בהם חיימק'ה בן ה-12 הסובל מאוטיזם חמור. עד עכשיו היה זה הרב פרידמן שטיפל בו במסירות, עכשיו לא ברור מה יכולה המשפחה לעשות. האמא מסרבת בתוקף להוציא את הילד למוסד מחוץ לבית, אבל לא ברור כיצד תוכל להתמודד לבדה עם הטיפול בילד במצב כזה. למרבה הצער, הרב פרידמן לא זכה להשיא אף לא אחד מילדיו.

ההלם הכבד הנו תוצאה של המוות הפתאומי. בשבת הוא לא הרגיש כל כך טוב, אבל לא היתה לו הרגשה רעה במיוחד או חולשה יוצאת דופן. בבוקרו של יום ראשון, בשעה 9:00 בבוקר, הוא קרס תחתיו ואיבד את ההכרה. במשך שעה ביצעו בו מאמצי החייאה ובשעה 10:05 נקבע מותו.

בכל אותה העת, עמדו ילדיו מסביב וצפו במתחולל בעיניים קרועות לרווחה. הם לא האמינו למראה עיניהם. אחד מכונני ההצלה מספר: "הקולות היו מזעזעים, הבכי של הילדים, הייאוש של האלמנה הטרייה שברגע אחד התהפכו החיים שלה. זה היה קורע לב".

גם אחרי ההלוויה, וגם כיום הם עדיין לא מאמינים: "היא לא מעכלת את זה שבעלה נפטר ושהיא הפכה לאלמנה", מספרת אחת החברות של הגב' פרידמן. "זה נפל עליה ככה בלי שום הודעה מוקדמת. הילדה בת השלוש כל הזמן שואלת איפה אבא איפה אבא, והיא לא מצליחה לומר לה את המילים האלו בצורה מפורשת: אבא נפטר! זה פשוט מזעזע".

בבית שורר מחסור, הפרנסה אף פעם לא היתה שם בריווח גדול, וכעת, כשהחגים בפתח, המשפחה זקוקה לעזרה ראשונה כספית ונפשית בדחיפות גבוהה... הבעיה שגם עזרה ראשונה נפשית עולה לא מעט כסף...

"לשם כך הוקמה קרן עזרה וסיוע לבניו ואלמנתו של הרב יקותיאל דב פרידמן זצ"ל", אומר אחד מבני המשפחה שלקח על כתפיו את עול הדאגה לגיוס כספים, "התקווה והאמונה שלנו היא שעם ישראל לא יאכזב אותם, יפתח את הלב ויתרום איש איש כמיטב יכולתו, כדי שביום הדין, כשנעבור כולנו כבני מרון לפני שופט כל הארץ, נוכל לפחות להרגיש שאנחנו באים עם משהו טוב, עם מצוות צדקה אמתית מכל הלב, ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה...".

לחצו כאן לעזרה דחופה עבור יתומיו ואלמנתו של הרב יקותיאל דב פרידמן זצ"ל>>>


קופת העיר הרב פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד