י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמניין 'שנ''ה'

הדמעות של מרן פוסק הדור שעוררו את כלל הציבור

לפני יום הדין, מצטיידים בגזירתו של מרן שר התורה ובדמעותיו הטהורות של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א * בתרומה של 355 שקלים כמניין 'שנ''ה' תסדרו לעצמכם בסייעתא דשמיא שנה טובה ומתוקה * כל הפרטים

הדמעות של מרן פוסק הדור שעוררו את כלל הציבור
הגר"מ שטרנבוך צילום: באדיבות המצלם

יום הדין כבר ממש מעבר לפינה. הלבבות מתחילים לפרפר באימה, מי יצדק לפניו בדין? כולנו ידועים ש'הן בקדושיו לא יאמין...". איך נוכל לשאת פנים לפני מלך רם ונישא ולבקש שייתן לילדים שלנו היקרים והצדיקים עוד שנה של חיים בריאים ושלווים? איך נוכל לבקש שייתן לנו, ההורים, עוד שנה של חיים שנוכל לגדל את הילדים שלנו בנחת ובשמחה?
ומה יהא על הפרנסה, הקשיים הלימודיים של הילדים, השידוכים שמתעכבים לבוא...

לחצו כאן כדי לתרום שנ''ה שקלים ולזכות בגזירת מלך בשנה טובה ומתוקה

כל כך הרבה מוטל על הכף, ואנחנו נעשה כל שנוכל כדי להטות את הכף לטובה.
בשנותיו האחרונות של מרן שר התורה, קדוש ישראל הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, רבם של כל בני הגולה, והאיש אשר קדוש יאמר לו וכל היוצא מפיו עשו בשמים, כצדיק הגוזר והקב"ה מקיים כל דבריו, קם רבינו שר התורה, וייסד קרן מיוחדת לימים הנוראים, קרן שכל התורם לה סך של 355 שקלים לצדקה עבור החזקת משפחות עניות, יזכה לשנה טובה ומתוקה. שנ"ה כנגד 355 – אותו המספר, אותו העניין.

וכך גזר רבינו שר התורה בגזירת מלך, מאן מלכי? רבנן! "בוודאי יעבירו ממנו רוע הגזירה ויצא זכאי בדין".
לחצו כאן כדי לתרום שנ''ה שקלים ולזכות בגזירת מלך בשנה טובה ומתוקה
במכתבו ביאר מרן על מה הוא מבסס את דבריו וכתב: "הצדקה לקופת העיר זו הצדקה המהודרת ביותר לקרוע בה את רוע הגזירה".

אננו מאמינים בני מאמינים ש"כתב אשר נכתב בשם המלך ונחתם בטבעת המלך אין להשיב". ואם כך גזר מרן שר התורה בחיי חיותו, כך יקרה גם לאחר פטירתו.
בנוסף, שמות התורמים לקרן יועברו לתפילה מיוחדת של מרן פוסק הדור הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א ראב"ד 'העדה החרדית' ורבן של כל בני הגולה.
רבינו הגר"מ שטרנבוך, ייקח בידיו הטהורות את רשימת התורמים לקרן, ויתפלל עליהם במעמד עריכת הסימנים בליל ראש השנה, יחד עם אכילת הראש של הדג, התפוח בדבש. יחד עם אמירת ה'יהי רצון שנהיה לראש ולא לזנב', 'יהי רצון שתגזור עלינו גזירות טובות', יאמר מרן פוסק הדור גם 'יהי רצון שתגזור שנה טובה ומתוקה לתורמים היקרים שתרמו שנ''ה שקלים לקרן המיוחדת של מרן שר התורה'.

ביום אמירת סליחות י"ג מידות, יסתגר מרן פוסק הדור בחדר סגור, הוא ייקח איתו ספר תהילים ואת רשימת התורמים, וכך במשך יותר משעתיים הוא יאמר את ספר התהילים במתינות כשדמעות טהורות זולגות מעיניו הקדושות, ולאחר שיסיים את כל הספר מתחילתו ועד סופו, יתפלל על התורמים בדמעות של תחנונים, על כל אחד בפרטות, ויברך כל אחד ואחד מהם בשנה טובה ומתוקה.

לחצו כאן כדי לתרום שנ''ה שקלים ולזכות בגזירת מלך בשנה טובה ומתוקה

 

קופת העיר הגרמ שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד