כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דום לב פתאומי

בד"ה: העיתונאי הוותיק במגזר הלך לעולמו

ר' ישי ויינר - וינטרוב ז"ל מוותיקי העורכים והעיתונאים במגזר החרדי שהמציא את ז'אנר התמונות מחצרות האדמו"רים וה'אידישע נייעס' החסידי, הלך לעולמו בפתע פתאום בצהריים לעולמו בגיל 57 לאחר שנים שחלה בטרשת נפוצה והבוקר נפטר מדום לב. הלווייתו מביתו בבני ברק לבית העלמין ירקון 

בד"ה: העיתונאי הוותיק במגזר הלך לעולמו
ר' ישעיה (ישי) ויינר -וינטרוב ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבני ברק הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של אחד מוותיקי העיתונאים ואנשי התקשורת במגזר החרדי הרב ר' ישעיה (ישי) ויינר -וינטרוב ז"ל לאחר שסבל ייסורים קשים ומרים כל חייו והוא בן 57 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום (רביעי) בצהריים חש ברע ועבר דום לב פתאומי בביתו לאחר שעוד אתמול השתתף בסליחות, כוחות ההצלה שהוזעקו לביתו ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

ר' ישי ז"ל נולד בי"ח אייר תשכ"ה לאביו הרה"ח יחיאל גרשון ווינטרוב ז"ל מחסידי סטריקוב, ולאמו שתחי'. היה נכדו של הגה"ח רבי אהרן וינטרויב בעל ה'דביר אהרן' שהיה פאר עדת חסידי סטריקוב בארה"ק.

בבחרותו למד בישיבת גרודנא ופוניבז', בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הרב יואל לוין ז"ל בעליו של 'דפוס לוין' מפתח תקווה שנדבק בנגיף הקורונה ונפטר בגיל 80 בחודש ניסן תש"פ. 

את דרכו בעולם התקשורת החרדית החל בעיתון 'יום השישי', ולאחר מכן במשך שנים רבות שימש כעורך הראשון של המקומון 'קול העיר' בני ברק מבית רשת 'קו עיתונות דתית' לאחר מכן עבר לערוך את המקומון הפופולארי 'חדשות שלנו' שם בין היתר את הז'אנר של תמונות האדמו"רים והרבנים ו'נייעס חרדי' פנימי מחצרות הקודש. כמו כן שימש כעורך העיתון 'מפתח העיר'. 

ויינר היה זה שהמציא את צלם העיתונות החרדית שוקי לרר, אותו הכניס לענף הצילומים והסיקור מחצרות הקודש.

בעשרים השנים האחרונות חלה ל"ע ב'טרשת נפוצה' והיה מרותק לכיסא גלגלים, אך למרות זאת המשיך בשגרת חייו ולא הפסיד תפילות במניין בבית הכנסת 'ישראל הצעיר' גם בזמנים הקשים. 

לפני כשנתיים הדפיס מחדש את ההגדה של פסח 'נאווה תהילה' מזקנו הרה"ק רבי יעקב דוד מראדומסק זצ"ל, ובראש חודש סיון האחרון עוד זכה להכניס ספר תורה לבית המדרש 'אשל אברהם' סטריקוב בביתר עילית, והיה שש ושמח בכל שנותיו בהתפתחות חצר הקודש סטריקוב ונהג לתת מכספו לצדקה ולמוסדות החסידות.

בשנת תשפ"א סיים בביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל את מסכת 'ברכות' ואף שתה עמו 'לחיים'. הסיפור סביב הסיום החל שנה קודם לכן, כשווינר הגיע לבית הגר"ח שברכו בחמימות ואמר לו ללמוד מסכת 'ברכות'. את הסיום נעשה בביתי הבטיח לו הגר"ח, ואכן הסיום נערך ולאחר מכן סיפר כי החל ללמוד מסכת 'סוכה'. והגר"ח זצ"ל אמר לו: 'וגם תדע מה אתה לומד'. כמו כן עשה סיום אצל הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר ואף זכה לביקורים של מורו ורבו האדמו"ר מסטריקוב שהיה מגיע תדיר לביתו. 

פטירתו היום הכתה בהלם את חבריו ומכריו הרבים. הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי' ושלושה ילדים. 

מסע הלוויה היום בשעה 17.00 אחר הצהריים מביתו ברחוב הרב קוק 30 בבני ברק לבית החיים ירקון שער פתח תקווה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ישי ויינר קו עיתונות דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד