כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בראשות אבו מאזן

הרשות הפלסטינית מתגאה בהובלת פעולות הטרור

עוד קריאת כיוון ממנגנוני הביטחון של הרש"פ: בסרטון שמופץ בדף הפייסבוק של נציבות ההסברה והתרבות של פת"ח, שני הגופים מתגאים בכך שחיילי מנגנוני הביטחון הם שמובילים את "ההתנגדות" - קרי הטרור

הרשות הפלסטינית מתגאה בהובלת פעולות הטרור
צילום מתוך הסרטון צילום: Pal Media Watch

מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" מפרסם כי הרשות הפלסטינית ממשיכה להתגאות בכך שמנגנוני הביטחון שלה הם אלה שמובילים את פעולות הטרור. עוד קריאת כיוון ממנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, בתיעוד שמופץ בדף הפייסבוק של נציבות ההסברה והתרבות של פת"ח. בראש הרש"פ ובראש פת"ח עומד מחמוד עבאס. שני גופים אלה מתגאים בכך שחיילי מנגנוני הביטחון הם שמובילים את "ההתנגדות" - קרי הטרור.

בתוך כך מאז שמכון "מבט לתקשורת פלסטינית" חשף, בשנת 2011, את תשלומי הרש"פ למחבלים, ירד היקף הסיוע שהרש"פ מקבלת מהקהילה הבינלאומית בכ-90%. כך, לפי דו"חות הרש"פ, בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2011, היא קיבלה כ- 2.605 מיליארד ₪ בסיוע בינלאומי. נכון לסוף אוקטובר 2017 סכום הסיוע ירד בחצי ועמד על 1.335 מיליארד ₪; ונכון לסוף אוקטובר 2021, הסיוע הבינלאומי לרש"פ עמד על 224 מיליון ₪ בלבד.

בעקבות החשיפה והפעילות של המכון, מדינות כמו קנדה, ארה"ב אוסטרליה והולנד, הפסיקו או את התנו את הסיוע שלהן לרש"פ בעצירת תשלומי הרש"פ למחבלים. מדינות אחרות הפסיקו לתמוך בתקציב הכללי של הרש"פ, ועברו למימון פרויקטים ספציפיים.

בהולנד, ההחלטה להפסיק את הסיוע לרש"פ התקבלה סמוך לאחר שמנהל מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" הופיע בפני ועדה של הפרלמנט של הולנד, ביחד עם נפגעת הטרור הפלסטיני קיי וילסון, אשר שרדה התקפה של מחבלים שרצחו את חברתה, קריסטין לוקן, וניצלה לאחר שהם חשבו אותה למתה.

בארצות הברית, חוק טיילור פורס מתנה את החלק הגדול בסיוע שממשלת ארה"ב מקצה לרשות הפלסטינית, בהפסקת שלומי הרש"פ למחבלים.

במילים אחרות, אם הרש"פ אכן עוברת משבר כלכלי, האשמה על כך היא ברש"פ עצמה! אם הרש"פ לא הייתה משלמת מאות מיליוני שקלים למחבלים בשנה, היא הייתה מרוויחה בשלוש דרכים: ראשית היא הייתה חוסכת לעצמה הוצאה של מעל ל-600 מיליון ₪ של תשלומים למחבלים. שנית, מדינת ישראל לא הייתה נדרשת לחוקק את חוק הקיזוז וליישם אותו. ושלישית, הרש"פ הייתה מקבלת את כל הסיוע הבינלאומי שכעת נמנע ממנה מכיוון שמדינות העולם אינן רוצות להיות חלק מתשלומי הרש"פ למחבלים. 

 

הרשות הפלסטינית אבו מאזן טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד