כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחת הסבה נזק עצום

צה"ל חושף: זינוק דרמטי במתקפות הסייבר האיראנית

בצה"ל חושפים היום נתון מדאיג שמראה על זינוק חסר תקדים במתקפות סייבר איראניות נגד ישראל בשנה האחרונה. לפי צה"ל, רוב המתקפות סוכלו, למעט במקרה של ביה"ח הלל יפה שם נדרשו חיילים לסייע למוסד הרפואי להתאושש

צה"ל חושף: זינוק דרמטי במתקפות הסייבר האיראנית
חיילים באגף התקשוב וההגנה בסייבר. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

בצה"ל חושפים היום (רביעי) כי זיהו עלייה של כ-70% בכמות תקיפות הסייבר בשנה האחרונה ע"י איראן, נגד מטרות ישראליות, לעומת שנים קודמות.

בסך הכול, מדובר בעשרות תקיפות משמעותיות שהתרחשו בשנה האחרונה. בצבא טוענים כי רוב התקיפות הללו זוהו וסוכלו, אך לא כולן: אחת מהן, על בית החולים הלל יפה בחדרה, הסבה נזק לתפקוד השוטף של המוסד הרפואי הציבורי. צה"ל נעתר ושלח חיילים מאגף התקשוב לסייע לבית החולים למרות שלא היה מחויב בכך, והחיילים סייעו לבית החולים להתאושש ולחזור לשגרה.

בצבא הסבירו כי לפי החוק בישראל, מטה הסייבר הלאומי אמון על הנושא, לצד שב"כ, שמנחה גופים כמו בנקים, חברת חשמל וחברות סלולאר כיצד להתגונן מפני מתקפה בסייבר.

הסכנה הגלומה במתקפות הסייבר

מתקפת סייבר שכזו עלולה לכלול חדירה פשוטה יחסית לטלפונים ניידים ואפליקציות של מאות אלפי אזרחים, לשאוב ולהפיץ מהן מידע רגיש ומביך ואף מעבר לכך - להשתלט על חשבונות בנק פרטיים, לשבש את תנועות הרכבות ופעילות הרמזורים, לשאוב ולפרסם מידע רפואי אישי ועוד.

נכון להיום, ההגנה על האזרחים מפני איומי טרור אלו מחולקת, כאמור, בין מספר גופים, כאשר עיקר משימתו של צה"ל היא להגנה בסייבר על מערכותיו המבצעיות והרשת המבצעית הפנימית של הכוחות, גם אם הצבא האיראני בעצמו תוקף אזרחים ישראלים במתארים הללו.

המשאבים האיראניים לטובת מתקפות הסייבר

הצבא האיראני מפעיל כיום יותר מ-20 יחידות סייבר התקפי, ולפחות עשר מהן פועלות נגד ישראל. רוב התקיפות, זיהו במערכת הביטחון, מתבצעות בעיקר בסופי שבוע. למרות האיומים לשימוש מורחב בנשק הסייבר במלחמה, בכירים בצבא עדיין מעריכים כי בשנים הקרובות עיקר האיום על הישראלים יהיה רקטי, ובאותה נשימה מתריעים כי "בסייבר יהיה ניתן להשבית צבא ומדינה ולפגוע בכל תהליך בחיינו".

צה"ל איראן מתקפות סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד