י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אפקט פיצול הערבים

סקר אחרי סקר: נתניהו מתקרב ל-61 מנדטים

סקר מנדטים חדש שמתפרסם היום, מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שנתניהו נמצא במרחק מנדט מהקמת ממשלת ימין על מלא בראשותו. שקד מתחזקת קלות אחרי ההתנצלות אמש ואילו הדר מוכתר מתרסקת. | מה חושב הציבור על ממשלה עם חד"ש תע"ל אחרי הפיצול

סקר אחרי סקר: נתניהו מתקרב ל-61 מנדטים
נתניהו במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

על רקע הפיצול במפלגות הערביות, גוש נתניהו מממשיך להתחזק בסקר נוסף והדר מוכתר מתרסקת על רקע השערוריות שהיא מייצרת חדשות לבקרים וברקע סערת הדירה שבבעלותה, כך עולה מסקר חדש של 'פאנלס פוליטיקס' עבור אתר 'mako' וערוץ 'כנסת', לאחר הגשת הרשימות לכנסת ה-25.

לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' מתחזקת במנדט לעומת הסקר הקודם שערך המכון ועולה ל-33 מנדטים, כשמנגד 'יש עתיד' מאבדת שני מנדטים ויורדת ל-24 מנדטים.

התחזקות נרשמת גם במפלגת 'הציונות הדתית' מ-11 ל-12, לעומת סקר קודם. 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ נותר על 12 מנדטים, ש"ס עם 8 מנדטים, 'יהדות התורה' עם 7 מנדטים ו'ישראל ביתנו' עולה מ-5 ל-6. 'העבודה' ו'מרצ' זוכות למספר מנדטים שווה - 5 מנדטים כל אחת, אך מצבה של 'העבודה' פחות טוב, שכן חמשת המנדטים שלה פריכים ונוטים למטה.

גנץ ולפיד. צילום: לע"מ.

לצד זאת, פיצול 'הרשימה המשותפת' גורע מהמפלגות שני מנדטים: חד"ש-תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי משיגה ארבעה מנדטים (לעומת שישה למשותפת בסקר הקודם) ובל"ד לא עוברת את אחוז החסימה (1.1%). רע"מ גם כן על ארבעה מנדטים. על ספו של אחוז החסימה.

ככלל, המפלגות הערביות יורדות לשמונה מנדטים שנמצאים אף הם בסכנה לאור אחוז ההצבעה הנמוך המסתמן בחברה הערבית: רק 38% מקרב המגזר הערבי בטוחים שיצביעו, לעומת 73% בקרב היהודים שבטוחים שייצאו להצביע ולהשפיע. בבחירות האחרונות עמד שיעור ההצבעה בחברה הערבית על 45% בלבד.

אירועי השבוע האחרון פגעו אנושות במפלגת 'צעירים בוערים' של הדר מוכתר, שצונחת מ-1.4% ל-0.3% בלבד. עוד מתחת לאחוז החסימה: 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד, שמשיגה 1.9% בלבד, עלייה קלה מ-1.4% בשבוע שעבר. יצוין שהסקר נערך לפני התנצלותה של שקד אמש על הצטרפותה לממשלה.

גנץ ואייכלר. | צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90.

מן הסקר עולה כי פיצול המפלגות הערביות מחזק את נתניהו ומקרב אותו לעבר ממשלה בראשותו, כאשר בסקר זה הוא זוכה ל-60 מנדטים, לעומת הגוש הנגדי שמשיג 56, כשבתווך עודה וטיבי עם 4 מנדטים. 

עוד עולה מהסקר כי 83% ממתנגדי נתניהו הביעו ביטחון בכך שיצביעו (ועוד 14% חושבים שכן), מה שמצביע על תחושת דחיפות נוכח אפשרות חזרתו של נתניהו לשלטון. בקרב תומכי נתניהו ישנם 78% שבטוחים שיצביעו ו-21% נוספים שחושבים שיעשו זאת.

רוב בציבור - לא לממשלה עם איימן עודה, אחמד טיבי ועופר כסיף

משתתפי הסקר נשאלו האם ראוי להקים ממשלה עם חד"ש-תע"ל, אחרי ההתפצלות מבל"ד שנתפסת כקיצונית ביותר מקרב המפלגות הערביות. 64% סבורים שלא ראוי, 14% סבורים שהם ראויים להיות חלק מהממשלה ואילו 24% השיבו כי אינם יודעים.

טיבי ועודה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לפי סקר 'פאנלס פוליטיקס', בקרב תומכי נתניהו ישנה התנגדות גורפת 81% נגד ממשלה עם מפלגה ערבית, בעוד שבין מתנגדי נתניהו ישנו רוב שמתנגד (47%), אך כמעט רבע מהמשיבים סבורים שדווקא יש למפלגה הערבית מקום בקואליציה עתידית. המשיבים הערבים תומכים ברובם בכניסת חד"ש-תע"ל לקואליציה (32%), אך 26% מתנגדים לכך, והרוב (42%) השיב שאינו יודע.

למי מסייעת הריצה של הדר מוכתר?

כאמור לעייל, הדר מוכתר ומפלגת 'צעירים בוערים' צונחת בסקר ל-0.3 אחוזי תמיכה. לפי הסקר, מתנגדי נתניהו מאמינים שריצה של מוכתר משרתת את גוש התומכים בנתניהו (37%). תומכי נתניהו נחלקים בשאלה: 23% מאמינים שמוכתר עוזרת לגוש, 27% - שהיא משרתת את הגוש הנגדי. רוב המשיבים (52%) אינם יודעים לענות על השאלה.

בחירות לכנסת ה-25 הרשימה המשותפת הערבים פאנלס פוליטיקס סקר מנדטים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד