כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בשמאל מברכים, בימין תוקפים

לפיד שובר שמאלה ויקרא לפתרון שתי מדינות

מערכת הבחירות נכנסת לסחרור חדש, כאשר ראש הממשלה לפיד מחזיר את נושא הקמת המדינה הפלסטינית לשיח הישראלי. הוא יעשה זאת מחר בפומבי מעל בימת האו"ם, שם יזכה למחיאות כפיים סוערות ולחיבוק חם, אולם בישראל מצפה לו קרב עיקש

לפיד שובר שמאלה ויקרא לפתרון שתי מדינות
יאיר לפיד בנאום צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי לנאום מחר (חמישי) בכנס האו"ם השנתי לצד מנהיגי העולם, כשלראשונה זה תקופה ארוכה ראש הממשלה הישראלי יתייחס גם לסכסוך הישראלי - פלסטיני.

בלשכת לפיד תדרכו הערב כי ראש הממשלה לפיד יצהיר בנאומו באו"ם על תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית. "היפרדות מהפלסטינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני", יאמר ויזכה למחיאות כפיים סוערות.

לפיד ממריא לניו יורק. צילום: אבי אוחיון, לע"מ.

דבריו של לפיד ישפיעו בעיקר ברמה הפוליטית, כאשר הקמת מדינת פלסטינית מתפרשת כמדיניות שמאל, מה שיחדד את הקרב בתוך הגוש בין 'יש עתיד' ל'מרצ', 'העבודה' ו'המחנה הממלכתי' ויתכן כי לאור האמירה הזאת נראה התחזקות של מפלגתו בסקרים, לעומת המפלגות האחרות בגוש שייחלשו ואולי אף ירדו מתחת לאחוז החסימה.

הראשונה לברך עם פרסום הדברים, היא יו"ר 'מרצ', זהבה גלאון שאומרת הערב: "מברכת את ראש הממשלה לפיד מיליוני ישראלים ופלסטינים מחכים לאופק מדיני שישים סוף למעגל הדמים. אני קוראת לרה"מ - לך צעד נוסף קדימה, ותיפגש עם אבו מאזן בעצרת האו"ם".

מאידך, בליכוד תוקפים ואומרים הערב: "אחרי שלפיד הקים את הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה, עכשיו הוא רוצה להקים מדינה פלסטינית על גבול כפר סבא, נתניה ונתב"ג ולמסור שטחי מולדת לאויבינו. במשך שנים נתניהו הצליח להוריד את הנושא הפלסטיני מסדר היום העולמי, ולפיד החזיר את אבו מאזן לקידמת הבמה".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר 'הציונות הדתית' תוקף בחריפות: "אחרי שנים שבהם הימין הצליח להוריד את איוולת המדינה הפלשתינית מסדר היום ולהפוך את אבו-מאזן לדמות לא רלוונטית בעולם, מובילים גנץ ולפיד תהליך מסוכן שמחזיר את רעיון העוועים הזה אל השולחן. גנץ החזיר בשנה החולפת את אבו מאזן למרכז הבמה בכל השנה החולפת התרענו מפני התהליכים שקידמו גנץ ולפיד ומחזירים את ישראל למסלול אוסלו ההרסני".

לדבריו, "זה חלילה מה שיקרה אם המחנה הלאומי לא ינצח בבחירות ולא ירכיב את הממשלה הבאה. לפיד וגנץ יקימו ממשלת מיעוט עם המשותפת ויחתרו להקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל ולגירוש מתיישבים. אני מקווה שעכשיו כל איש ימין מבין שהוא חייב להצביע לגוש הימין ולהביא להקמת ממשלת ימין של המחנה הלאומי. הצבעה לגנץ ולגוש השמאל מסכנת את מדינת ישראל". כך סמוטריץ'.

שרת הפנים איילת שקד מגיבה ותוקפת: "לראש ממשלת המעבר לפיד אין לגיטימציה ציבורית לסבך את ישראל עם אמירות שיגרמו נזק למדינה. לפיד מייצג אך ורק את עצמו באמירה זו ולא את הממשלה. מדינה פלסטינית מסוכנת למדינת ישראל". כך שקד שעודנה שרה בממשלתו של לפיד שמקצין שמאלה, והיא זו אשר גרמה במו ידיה לכך שהוא כיום יושב בלשכת ראש הממשלה ומוביל סדר יום שמאלי.

גם סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער מבהיר: "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את בטחון ישראל. רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות".

יו"ר 'עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר, מסר בתגובה לכוונת לפיד להצהיר על פתרון שתי המדינות באו"ם: "בעיצומה של אינתיפאדה שמתפתחת לנגד עינינו בהובלת הרשות הפלסטינית, בוחר לפיד, כדרכו, להמשיך להעניק פרסים לטרור – ועכשיו שולף מהבוידעם ומחזיר לסדר היום את הרעיון ההזוי של הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארצנו. לפיד, יחד עם שר הביטחון הכושל שלו גנץ, מסכנים את ביטחון ישראל. חייבים להחליף אותם בהקדם".

 

מדינה פלסטינית הסכסוך הישראלי פלסטיני יאיר לפיד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד