כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מדרגות המוות

מדען תעופה רוסי מת בנסיבות מסתוריות לאחר שנפל במדרגות

אנטולי גרשצ'נקו היה לשעבר ראש מכון התעופה של מוסקבה, לפי דיווחים ברוסיה הוא החליק ונפל במורד גרם מדרגות במטה המכון המשמש כאחד ממכוני המחקר המדעיים המובילים ברוסיה לטכנולוגיה אווירית וחלל. מותו מגיע פחות משבועיים לאחר שבכיר רוסי מתחום האנרגיה נפל מסירה. יותר מ-12 בכירים ברוסיה מתו בנסיבות מסתוריות השנה

מדען תעופה רוסי מת בנסיבות מסתוריות לאחר שנפל במדרגות
מדרגות: אילוסטרציה צילום: Pixabay

פקיד בכיר רוסי נוסף מצא את מותו באופן בלתי מוסבר בזמן שמניין ההרוגים בקרב האליטה של ​​רוסיה ממשיך לטפס.

לפי הדיווחים, אנטולי גרשצ'נקו, לשעבר ראש מכון התעופה של מוסקבה (MAI) החליק וירד הבוקר במורד גרם מדרגות במטה בבירת רוסיה. "ב-21 בספטמבר 2022, אנטולי ניקולאביץ' גרשצ'נקו, דוקטור למדעים טכניים, פרופסור, יועץ לרקטור של מכון התעופה של מוסקבה, מת כתוצאה מתאונה", כך נמסר מדוברות החברה לתקשורת ברוסיה.

עוד נמסר, כי "צוות מכון התעופה במוסקבה מביע תנחומים למשפחתו ולחבריו של אנטולי ניקולאביץ'. זהו אובדן עצום עבור ה-MAI והקהילה המדעית והפדגוגית". MAI היא אחת מאוניברסיטאות המחקר המדעי המובילות ברוסיה, האחראית לפיתוח טכנולוגיית תעופה וחלל וקשורה קשר הדוק למשרד ההגנה של פוטין.

גרשצ'נקו, בן 73, עבד חיים שלמים עם המכון, למד באוניברסיטה כמהנדס לפני שהתקדם כדי לנהל את המכון במשך שמונה שנים, כך דווח ה'דיילי מייל'. הוא קיבל את עיטור מסדר התרומה למולדת של רוסיה, והיה פרופסור מכובד עם יותר מ-50 פרסומים מדעיים, ונשאר כיועץ משפיע לאחר פרישתו ב-2015.

מותו המחשיד מגיע פחות משבועיים לאחר שהאיש של ולדימיר פוטין לפיתוח המשאבים הארקטיים העצומים של רוסיה 'נפל מעל הסיפון' בזמן שהפליג מול חופי האוקיינוס ​​השקט של המדינה. איבן פצ'ורין, בן 39, היה מנכ"ל החברה לפיתוח המזרח הרחוק והארקטי של פוטין, ולאחרונה השתתף בכנס גדול שאירח הקרמלין בוולדיווסטוק.

השניים הם האחרונים בשורה ארוכה של בכירים ממגזרי האנרגיה, הטכנולוגיה והפיננסים של רוסיה הקשורים לקרמלין שמתו בנסיבות חשודות בחודשים האחרונים.

מלחמת אוקראינה רוסיה מדרגות המוות מוות פתאומי מוות בלתי טבעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד