כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קרא לפתרון שתי מדינות

הנשיא ביידן בנאום באו"ם: "זו מלחמה של אדם אחד"

הנשיא ביידן נאם אתמול בעצרת האו"ם, ואמר שהצעתו של פוטין להרוס את אוקראינה צריכה לעורר את כולם. הוא תקף את האיומים הגרעיניים איתם איים פוטין וכינה אותם "פזיזים". ביידן האשים את פוטין בהפרת אמנת האו"ם "ללא בושה"

הנשיא ביידן בנאום באו"ם: "זו מלחמה של אדם אחד"
הנשיא ביידן נואם בעצרת צילום: הבית הלבן

הנשיא ביידן תקף את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך נאום בעצרת הכללית של האו"ם, הוא אמר שהנשיא הרוסי "הפר ללא בושה" את אמנת האו"ם על ידי פלישת אוקראינה וניסה "לכבות" אותה מהמפה. "חבר קבוע במועצת הביטחון של האו"ם פלש לשכנתו", פתח הנשיא את דבריו בפני מנהיגי העולם. "רוסיה הפרה ללא בושה את עקרונות הליבה של אמנת האומות המאוחדות".

"רק היום, הנשיא פוטין השמיע איומים גרעיניים גלויים נגד אירופה, התעלמות פזיזה מאחריות של משטר אי-ההפצה", אמר הנשיא אתמול וציין כי רוסיה מגייסת כעת לחיילים נוספים להילחם. "אי אפשר לנצח במלחמה גרעינית ואסור להילחם בה", אמר ביידן. "רוסיה התנערה מהאידיאלים של אי-הפצה".

ביידן אישר מחדש את מחויבותה של ארה"ב למדיניות סין האחת ואמר כי הוא מחפש "שלום ויציבות" במישור טייוואן. ההערות היו שונות מאלה שאמר במהלך ראיון ביום ראשון האחרון, והשיב 'כן' כשנשאל אם יכניס כוחות להגן על טייוואן אם סין תתקוף.

עוד אמר ביידן: "איננו מבקשים מלחמה או מלחמה קרה עם סין, נחזק את השלום והביטחון לכולם בכל מקום. ארצות הברית מחוייבת לסייע בסיום המלחמה באתיופיה. בוונצואלה, בהאיטי, בתימן. ונמשיך גם לתמוך בפתרון של שתי מדינות בישראל".

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן עצרת הכללית סין טייוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד