כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התחייבה בקמפיין

בריטניה בודקת את העברת השגרירות לירושלים

ראש ממשלת בריטניה ליז טראס אמרה שהיא עשויה לעשות את מה שעשה דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב ולהעביר את שגרירות בריטניה לירושלים. נשיא ארה"ב לשעבר ב-2017 החליט להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים

בריטניה בודקת את העברת השגרירות לירושלים
משרד החוץ בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש ממשלת בריטניה ליז טראס אמרה לראש הממשלה יאיר לפיד שהיא בוחנת את העברת השגרירות הבריטית מתל אביב לירושלים. נראה שראש הממשלה תעשה את מה שדונלד טראמפ עשה, היא דנה על המהלך האפשרי עם ראש הממשלה יאיר לפיד במהלך פגישה בפסגת האו"ם בניו יורק ביום רביעי. בריטניה מחזיקה זמן רב את שגרירות ישראל בתל אביב למרות שישראל קבעה את ירושלים כבירתה. טראמפ, כנשיא ארה"ב, עורר מחלוקת על ידי העברת שגרירות ארה"ב לירושלים ב-2017.

דוברת רחוב דאונינג 10 אמרה כי "גב' טראס הודיעה למר לפיד על בדיקה לגבי מיקומה הנוכחי של שגרירות בריטניה בישראל". ה'דיילי טלגרף' שחשף את תוכן השיחה עם לפיד דיווח כי כשהיא היתה שרת החוץ בממשלה תחת בוריס ג'ונסון, היא הבטיחה את המהלך במהלך ההתמודדות על הנהגת המפלגה במכתב לידידי ישראל השמרנים.

גב' טראס אמרה שהיא מבינה את "החשיבות והרגישות במיקום השגרירות". סרביה וקוסבו בשנת 2020 פתחו בוויכוח עם האיחוד האירופי כשהחליטו להקים שגרירויות בירושלים, אך בריטניה לא חלק מהאיחוד האירופי.

גב' טראס נפגשה עם מנהיגי העולם בפעם הראשונה בפסגה בארה"ב. ביום רביעי היא ניהלה שיחות עם ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, שאמר לה: "את בעלת הברית הקרובה ביותר שלנו בעולם".

דובר ראש הממשלה אמר שהשניים הסכימו להפסיק את התלות האנרגטית ברוסיה ולתמוך באוקראינה. "המנהיגים גינו את ההצהרות הלוחמניות האחרונות של פוטין על אוקראינה", אמר. "הם הסכימו שמעשיו מדגישים את הצורך של בעלות ברית להמשיך את תמיכתן הכלכלית והצבאית באוקראינה".

בריטניה ראש ממשלת בריטניה ליז טראס יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד