כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בית שמש: מאבקים פנימיים ב'אגודת ישראל'

בעוד זהותם של נציגי 'דגל' מוחלטת, מתנהל מאבק על המקום השלישי של 'אגודה' • ומי יזכה בתפקיד הבכיר?

ארנרייך. צילום ארכיון
ארנרייך. צילום ארכיון

השעות האחרונות של טרום סגירת חדרי וועדות הבחירות בערים השונות קרבות והולכות, והמאבקים במקומות רבים עדיין בשיאם: מריבה 'מעניינת' נרשמה היום (ג) בעיר בית שמש, עיר המציגה מאבק בין המועמד החילוני אלי כהן, בו תומכת תנועת 'טוב', למועמד החרדי וראש העיר המכהן משה אבוטבול.

בבחירות הקודמות קיבלה המפלגה החרדית חמישה מנדטים - 2 לדגל התורה ו-3 לאגודת ישראל. לדגל אין כל בעיה באיוש רשימתה באשר שני הנציגים הקודמים נותרו בתפקידיהם - שמואל גרינברג ומשה מונטג.

המתיחות נרשמת בשעות אלו בקרב החוגים החסידיים. במקום הראשון נמצא ויישאר מועמד גור, ישעיהו ארנרייך, ועל כך אין ויכוח. במקום השני נציג שלומי אמונים, מי שזכה בפריימריז שנערכו לפני מספר שבועות, שמעון גולדברג - השייך לחוג ה'מתמידים'. השאלה הגדולה היא מי יזכה במקום השלישי - האם יהיה זה נציג בעלזא, מרדכי דירנפלד, כפי שהיה בפעם הקודמת, או שמא נציג שלומי אמונים, כדרישת האחרונה.

בשלב הזה נראה כי בסיעה המרכזית יעשו הכול כדי לשמור על מקומה של בעלזא, גם ויז'ניץ (המונה לא יותר מ-200 משפחות בעיר) תצטרף אליהם, כך נראה. ויש כבר קולות המדברים על ריצה 'לחוד', ריצה שתותיר את שלומי אמונים יחידה ברשימה.

ואם לא די בכך, הרי שמצטרף לויכוח הנ"ל מאבק נוסף בדבר התפקיד הבכיר של סגן בשכר. בפעם הקודמת קיבלה דגל את התפקיד, כשחוץ מזה היא זוכה גם בתיק התכנון והבניה. הפעם דורשת שלומי אמונים את התפקיד, אלא שגם גור לוטשת אליו את עיניה ולא מסתפקת בתאגיד המים, תפקיד אותו קיבל ארנרייך בקדנציה הקודמת כמינוי מקצועי ועקב ניסיונו.

בעוד שמול דרישתה של שלומי אמונים לתפקיד סגן בשכר הייתה דגל 'מסתדרת', אחרי הכול ניתן להתייחס לזה כחלק מתשלום על התמיכה בישראל פרוש באלעד, הרי שכשגור אף היא חושקת בתפקיד, הדברים הופכים להיות הרבה יותר מסובכים.

סביר להניח שההדורים ייושרו עד לשעת הסגירה, הערב ב-21:00, שאלת הסגנות מן הסתם תמשיך ותעסיק את קודקודי המפלגות במהלך השבועות הקרובים, אולי גם לאחר יום הבחירות.
בית שמש בחירות דגל שלומי בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד