ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חגיגה תחת אש

בגלל העוצר הלילי: בר המצווה נערכה בשעות הצהריים

שליח חב"ד בחרסון הרב יוסי וולף חגג בר מצווה לבן איתמר בהשתתפות בני הקהילה. חגיגת בר מצווה התקיימה בשעות אחר הצהריים בגלל העוצר הקיים בעיר בשעות הערב

בגלל העוצר הלילי: בר המצווה נערכה בשעות הצהריים
חגיגת בר המצווה של איתמר וולף צילום: עדכוני חב"ד

בחרסון שבאוקראינה שסובלת מהפגזות מהרוסים, קיים עוצר כל לילה, מה שאילץ את שליח חב"ד המקומי בחרסון הרב יוסי וולף, לחגוג בר מצווה לבן איתמר בהשתתפות בני הקהילה. חגיגת בר מצווה התקיימה בשעות אחר הצהריים בגלל העוצר הקיים בעיר בשעות הערב.

בקהילה היהודית אומרים כי אין ממש ירי טילים באזור היהודי, אך יש נפילות במקומות מרחוקים יותר, ויש עוצר כל לילה, ובעקבות כך חגיגות כמו בר מצווה נערכות בצהריים. איתמר, שחוגג בר מצווה, הביא מאמר חסידות והקהל הלא גדול בשל המצב, חגג עם הבחור, שבימים אחרים וודאי היה חוגג בר מצווה בצורה אחרת.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נאם אתמול (רביעי) בעצרת הכללית של האו"ם באמצעות וידאו בפני המשתתפים, שעות לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על גיוס חלקי של חיילי מילואים כדי לסייע במלחמה נגד אוקראינה. זלנסקי אמר כי "בוצע פשע נגד אוקראינה, ואנו דורשים עונש צודק", תוך שהוא מציג חמישה תנאים בלתי אפשריים, למשא ומתן לשלום בין שתי המדינות.

אלה, לדבריו, צריכים לכלול איסור על רוסיה מלהצביע בגופים בינלאומיים והפעלת וטו במועצת הביטחון, "כל עוד התוקפן הוא צד בקבלת החלטות בארגונים הבינלאומיים, עליו להיות מבודד מהם", אמר זלנסקי. בין יתר התנאים שהציב היו השבת ביטחון אוקראינה, וערבויות לגבי שלמות וביטחון טריטוריאליים. נאומו זכה למחיאות כפיים שנמשך כמעט דקה בתוך אולם העצרת הכללית של האו"ם.

זלנסקי התעקש כי ארצו תנצח בהדפת המתקפה של רוסיה ובדחיקת חייליה לצאת מאוקראינה. "אנחנו יכולים להחזיר את דגל אוקראינה לכל השטח שלנו. אנחנו יכולים לעשות את זה בכוח הנשק", אמר הנשיא. "אבל אנחנו צריכים זמן".

בר מצווה חרסון חב"ד מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד