כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מהדורה אחרונה של תשפ"ב

לייבל'ה בעקבות השגריר שהגיע בחשאיות לב"ב

והשבוע בלייבל'ה: העיתונאי הבכיר שהתעורר וחש כאב חד בגרונו; בן גביר ועמית סגל נפגשו במסעדה שעברה לכשרות מהדרין; מה מטרת ביקורו החשאי של שגריר ארה"ב בבני ברק? והיכן נצפה החרדי של ליברמן? 

לייבל'ה בעקבות השגריר שהגיע בחשאיות לב"ב
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא איש של סיכומי שנה ולכן נחסוך זאת מכם. השבוע הוא כבר ליווה את המלכה בדרכה האחרונה והכתיר את צ'ארלס, שהיה צמא באמצע המסע ותהה היכן המשאית של רובין. 

אבל גולת הכותרת של השבוע היא 'השקרנית הצעירה', הגב' הדר מוכתר, ללייבל'ה התברר שהצרות של מוכתר לא נגמרות ומהרגע שנחשפה הדירה על שמה בחיפה, היא הוצפה בטלפונים של חסידי סערט ויז'ניץ שמחפשים דירה בחיפה לראש השנה, וחשבו שיוכלו לקבל דירה של פנסיה במחיר טוב. 

בבוקרו של יום חמישי, אחד מבכירי העיתונאים החרדים התעורר עם כאב עז בגרון. במהרה עלה בו החשש שמא מדובר בזן חדש של נגיף הקורונה שעשה עלייה לישראל; במקביל, איש העסקים והתעשיין הנודע מתאושש בימים אלה ממחלה שהתישה אותו קשות זה שבועות ארוכים. 

לייבל'ה נודע השבוע כי עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון סיפר השבוע שלמד בילדותו בחיידר עם אחד מחברי הכנסת העתידים של תנועת ש"ס (כמובן במידה ויהיו בקואליציה ויממשו הנורובגי) והבטיח כי יפרסם תמונה שלהם יחד מאותם ימים, רק לאחר שיכנס לכנסת, בכדי לא להזיק לו.

במסעדת 'אמא' בירושלים שהכריזה השבוע על מעבר מכשרות 'צוהר' לבד"ץ הרב רובין מהדרין, ראה לייבל'ה את ראשוני מקפידי הכשרות הימניים בהם בכיר העיתונאים בישראל עמית סגל לצד איש הימין ויו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר. השניים ניהלו שיחה לא שגרתית על עתיד המדינה והבחירות. 

ואילו את העיתונאי פרופ' אבישי בן חיים, שהתקשה השבוע לקבל את דבריו החריפים של ראש הישיבה הגאון רבי בונים שרייבר על אהוב ליבו נתניהו, ראה לייבל'ה בעיר בני ברק מצלם לארכיון עוד מודעה יפה שראה על לוח המודעות.

הוגה תאוריית 'ישראל השנייה' בן חיים נצפה השבוע צועד 'כאחד האדם' לאורך רחוב השומר כשהוא מתעד את האווירה האלולית ואת ההפנינג לקראת חגי תשרי, כנראה לקראת כתבה רוחנית מיסטית שתשודר ב'ערוץ 13'.

אבל כל אלו מתגמדים לעומת הביקור החשאי שהיה השבוע בבני ברק. לייבל'ה הבחין בקצה עיר התורה תכונה ואבטחה. לאחר בירור גילה כי שגריר ארצות הברית בישראל תומאס ניידס, הגיע לביקור במפעל צדקה ענק המחלק לעשרות אלפי משפחות חבילות ותלושים לחג בשקט וללא פרסום. השגריר ששמע על כך, הגיע במקום ללא התרעה וארז חבילות.

לייבל'ה היה המום מהביקור ושמע כי השגריר גם היה המום מהיקף החלוקה והמשפחות הנזקקות. אך הדבר המדהים בכל האירוע הוא העובדה שאף אחד מבכירי העירייה לא ידע על בואו וצאתו. ויהי לפלא.

לייבל'ה הגיע לפתיחת מערכת הבחירות של 'יהדות התורה' שם ראה את חברי הכנסת יעקב טסלר ויצחק פינדרוס בשיחה ארוכה במלון ויז'ניץ ששוחחו אחרי כנס פתיחת המטה. כמובן חפיסת הסיגריות של שניהם התחסלה.

בפתח הכינוס ראה לייבל'ה את מנחם שפירא מבכירי 'דגל התורה' יחד עם היו"ר של יהדות התורה יצחק גולדקנופף כשהם משוחחים על הבאת קולות ממגזרים נוספים. 

לייבל'ה הגיע לשמחת ברית בפתח תקווה וראה שם מפגש פסגה בין ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, השר לשעבר ובכיר הליכוד אמיר אוחנה יחד עם ח"כ רון כץ מיש עתיד. 

לייבל'ה יצא במוצאי שבת לאמירת הסליחות ולראשונה חרג ממנהגו ולא נסע לישיבה בה למד, אלא הגיע לבית הכנסת במוצא שם עבר לפני התיבה בעל התפילה הזמר משה דוד וייסמנדל יחד עם מקהלת 'נשמה' היוקרתית לצד בנצי שטיין ושלומי גרטנר. במקום נשמרה הוראת גדולי ישראל והדיינים ללא בילוי וללא מופע, רק בקטעים שבהם נהגו לזמר זימרו הזמרים וכמובן דברי חיזוק נשמעו. 

לייבל'ה ראה את משה רבר, הרל"ש של פינדרוס, בתפילה חמה ונרגשת עם בניו הצדיקים משתפכים בתפילה ומבקשים סליחה. 

גם איש התקשורת ויחסי הציבור יצחק פלדמן נצפה מתנועע עם בנו הגדול בסליחות הראשונות, מה שמעיד: יש ממשיך. 

בסליחות הראשונות כנוסח יהודי רומניה בשיכון ו' בבני ברק ראה לייבל'ה את עורך מגזין 'במה' הסופר יחיאל סבר מתברך מרב בית המדרש הגר"י טוביאס ואומר לו 'ווארט' חזק מ'סברי מרנן'. 

בחצר חסידות בעלזא שם אמרו לפנות בוקר את הסליחות ראה לייבל'ה את הצלם אנשיל בעק מרים חצובה לגובה ומתעד את הקהל, לאחר הקושי הגדול לצלם את כל בית המדרש, עקב ההוספה וההרחבה. 

בסליחות במירון סמוך לציון ולפני ההדלקה הגדולה בחצר של ר' שימען נצפה זאבי פריד מתברך מפיו של המשפיע ר' מיילך בידרמן לשנה טובה ומתוקה.

באחד מימי הסליחות הגיע לייבל'ה לרחוב רשב"ם המיותם שם ראה התעוררות, ככשני רכבי 'סיינות' חדשות חזרו לרשב"ם לאחר תקופת יובש מאז הפטירה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. לייבל'ה שמע גם על שיפוצים נרחבים שנעשים בחדר הגדול של שר התורה זצ"ל. 

יוני אינדורסקי יוצר הסדרה 'שטיסל' ובוגר פוניבז' בפני עצמו התחתן השבוע בשעה טובה. בחתונה, שהתקיימה בעין חמד, ראה לייבל'ה את אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ, יחד עם משה שטיינמץ, כתב המשטרה של כאן 11. ללייבל'ה נודע כי אין קשר משפחתי. 

את העיתונאי ישי כהן מ'כיכר השבת' ראה לייבל'ה השבוע בשיחה עם הראש"ל הגר"י יוסף, המפכ"ל קובי שבתאי והסמפכ"ל דוד ביתן במטה הארצי במשטרה. 

איש התקשורת החרדי והפעיל החברתי אריאל אלחרר ישמש כיועץ התקשורת של מקום 21 בליכוד, נציג הגליל והעמקים ברשימה לכנסת, חכ"ל ניסים ואטורי. אלחרר מוכר בזכות המעורבות החברתית שלו בעיקר בסיוע לחלשים. בשנה האחרונה שימש אלחרר יועצו של ח"כ פטין מולא, נציג העדה הדרוזית בליכוד. אלחרר צייץ על המינוי החדש בטוויטר וכתב: "תרשמו לעצמכם, זו הולכת להיות הלשכה הכי חברתית בכנסת ישראל!"

במסגרת יום גיבוש ומעמד 'לחיים' לקראת השנה החדשה, פקדו עובדי עיתון 'מרכז העניינים' את קברי האבות והאימהות במערת המכפלה בחברון והעתירו בתפילה מעומק הלב לשנה טובה ומתוקה.

בהרמת כוסית של רדיו 'קול ברמה' ראה לייבל'ה את רבני התחנה בהם הגאון רבי משה חיים כץ ראש ביהמ"ד רחם ובעל ה'אשא כפי' בשיחה עם הרב אבנר קוואס. 

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי נצפה השבוע בסליחות בישיבת הולילנד שבראשות ראשי הישיבה הרבנים יונתן רוזמן ודוד סיבוני, בשכונת נוה יעקב בירושלים.

את חבר מועצת העיר ירושלים אלחנן גרוסבוים ראה לייבל'ה השבוע חונך את מתחם הכנסת אורחים של איש השיפוצים שוקי זיידל במתחם ישיבת ראדין בבלארוס, שם הקימו מתחם לרגל היארצייט של מרן קודש הקודשים בעל ה'חפץ חיים' זיע"א.

לייבל'ה תיעד השבוע את היועץ האסטרטגי אליהו ארנד קוטף אתרוגי חזון איש מעצי אתרוגים שהופקרו בשנת השמיטה.

לייבל'ה גם הגיע לאומן וראה את העיתונאי עקיבא וייס יושב על ארוחה משובחת עם איש אומן העסקן הוותיק חיים שפירא שלא מפספס אף שנה אצל רבי נחמן בכל הכוח. 

בהמשך ראה לייבל'ה את שפירא עם העיתונאי הוותיק נתן משי מ'קו הסקופים' בוויכוח לקראת הריאיון שבדרך. 

גם את הצלם חיים גולדברג ראה לייבל'ה יחד עם אושיית הרשת איתמר קירשנבוים מקרית ספר, שהגיע לאומן שבועיים ימים לפני החג ולא נבהל מהאזעקות. 

את עורך הדין נתן רוזנבלט ראה לייבל'ה יחד עם אביו ובנו, שלושה דורות מוסרים נפש בדרך לרבי נחמן. 

אי אפשר היה השבוע לפספס את 'היכל התורה' הענק 'תורת חיים' באומן שבאוקראינה; לייבל'ה שטס שעות רבות בדרך לרבי נחמן, הסתער על הלימוד ונדהם לראות את הפסיפס האנושי של האלפים ששוקדים על התורה בכל מקצעותיה באוהל הענק. בפתח ראה את יוזם היכל התורה ר' מרדכי גוטליב, יחד עם הגאון הנודע רבי צבי חשין והמוני הלומדים כשהם מתפעלים מ'השטייגען' העצום.

את נחמן בנשעיה יו"ר המזכירות הארצית של ברסלב, ראה לייבל'ה בתפילה בציון ובאמירת 'תיקון הכללי' לפני שסוגרים את הציון בלילה. 

במולדובה, שליחו של לייבל'ה תיעד את כתב כאן 11 עקיבא וייס מסקר את המוני החסידים שהגיעו לאומן. וייס נצפה מראיין את רבה הראשי של המדינה הרב פנחס זלצמן כשלצידו יועץ התקשורת חזקי שכטר.

לאחר מכן ראה לייבל'ה את העסקן החבד"י לוי אדרעי שהגיע כשליחו של איווט ליברמן למדינת המוצא לבדוק שהכול כשורה. 

את הזמר שלומי גרטנר ראה לייבל'ה בבית המדרש הגדול של חסידות ויז'ניץ בבני ברק שם קיבל סיור ממאיר אדלר, הבעל מנגן המיתולוגי של החסידות. בהמשך ראה את צעירי החסידים מקליטים את גרטנר לאחר שהתרגשו מבואו למקום. 

לייבל'ה ראה השבוע את 'חברת החשמל' מהדקת את הקשר עם לקוחותיה בציבור החרדי ומקיימת פעילות קהילתית ייחודית בעיר אלעד יחד עם עמותת "חרדים לקצב", עוברי חברת החשמל והשתתפו באימון ספורט. לאחר מכן חולקו צנצנות דבש כשרים בהשגחת הרבנות למשפחות נזקקות בקהילה. ראש העיר ישראל פרוש, ברך על היוזמה והודה לעובדי חברת החשמל: הפעילות היום היא תוצר ישיר של הקשר בינינו לבין החברה ועל כך אני מודה לאורן הלמן, סמנכ"ל שירות ורגולציה בחברה, שעומד בראש היוזמה המבורכת הזו.

נוכחות מחוב"דת בטקס הרמת כוסית לשנה החדשה של 'משרד הבריאות', הטקס בהשתתפות מאות עובדים במעמד מנכל המשרד פרופסור נחמן אש ופרוייקטור הקורונה מנהל 'זיו' פרופסור סלמן זארקה, דוקטור יקיר קאופמן, חסיד חב"ד ובכיר במשרד הבריאות, הוביל את טעם המסורת בטקס בחלוקת שי דבש מתוק לעובדים מאת לב חב"ד, הרב אליעזר כץ, מנהל המחלקה לייעוץ והכוונה של לב חב"ד בצאגו"ח תקע בשופר כנהוג בחודש אלול. 

ולפינת המזל טובים 

ברכת מזל טוב לעורך 'המבשר' בנימין ליפקין לרגל שמחת הולדת הנכדה, בת לבנו הבכור הרב מנחם מנדל ליפקין ר"מ בישיבת תומכי-תמימים המרכזית לוד. 

ברכת מזל טוב לאיש העסקים ברוך ערבליך, יו"ר קבוצת הנדל"ן 'סן חן' לרגל שמחת אירוסי בנו הבחור החשוב חיים ישראל ערבליך עם נכדתו של זקן אדמו"רי בית רוז'ין הרבי מקופיטשניץ. השמחה התקיימה בחצר החסידות בירושלים. 

ברכת מזל טוב ליחיאל סבר סופר 'יתד נאמן' ועורך מגזין 'במה' לרגל שמחת הולדת הבן בבית החולים 'הדסה עין כרם'.

ברכת מזל טוב לר' דוד שלמה שוורץ משב"ק האדמו"ר מקוסוב ויז'ניץ, לרגל שמחת הולדת הנכדה, בת לבנו אהרן שוורץ.

ברכת מזל טוב לאבי לוין מנהל מרכז הכשרת מורים במכון 'אחיה' לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. לייבל'ה שפספס את החתונה במודיעין עילית הגיע לשבע ברכות האחרון ב'אחיה' בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לאושי שלומוביץ יו"ר 'הצלה' והאח הרפואי של גדולי ישראל לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע לאחר שחיתן בשנה האחרונה שניים מילדיו. 

ברכת מזל טוב לברוך שטרן, מנהל מרחב בני ברק ב'מכבי' לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לצלם ועורך הוידאו המוכשר ביותר עזרא טרבלסי לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנחגגה בליל שישי שעבר בפתח תקווה. הצלמים שוקי לרר ויהודה פרקוביץ הגיעו לאחל מזל טוב, לאחר ששוקי נסע עם הקלנועית מבני ברק ובדרך נס הייתה קפיצת הדרך.

 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעסקן חסידות תולדות אהרן שימען דימנט מבטאון החצר "אנ"ש בלעטל" לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית למארגן המוזיקה החסידית מאטעס דוידוביץ לרגל שמחת הולדת בתו. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד