כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הגר"ש אישר להקים בלוק עם 'הבית היהודי'

למרות מאמצי הטרפוד, מספר רשימות ירוצו למועצת מודיעין עילית • נקבעה רשימת 'בני תורה' של הגר"ש אוירבאך • הבית היהודי מריצה רשימה תחת השם: 'הבית שלנו' • ראש הרשימה צפריר שרוני מספר: "ניהלנו מגעים להקמת בלוק משותף - הגר"ש הסכים" • יוני מזרחי הגיש את רשימתו 'חרדים' • וחשיפה: ההסכם התמוה שחתם גוטרמן עם ש"ס

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

רשימה חדשה נוספה לשתי הרשימות שכבר הוגשו במודיעין עילית: 'בני תורה' של אנשי הגר"ש אוירבאך.

חברי הרשימה הם: במקום הראשון - אבי ברגר, במקום השני - יהודה שם טוב, במקום השלישי - שמואל אלישיב, במקום הרביעי - יחזקאל אריאל ובמקום החמישי - יעקב לוי.

כך גם, בסופו של דבר רשימתו של יוני מזרחי 'חרדים' תרוץ עצמאית. רשימת ש"ס המעודכנת היא: במקום הראשון - אבנר עמאר, במקום השני - גולן חסידי, מי שכיהן כחבר מועצה גם בקדנציה הקודמת, במקום השלישי - יעקב עובדיה, במקום הרביעי - יעקב כהן ובמקום החמישי - יוחאי מלמד.

על רקע ריצתו של יוני מזרחי, נחתם הסכם תקדימי בין ראש העיר יעקב גוטרמן לבין ש"ס: באם יוני מזרחי ורשימתו "חרדים" לא יעברו את אחוז החסימה, ש"ס תקבל תפקיד סגנות. מדובר על פניו בהסכם תמוה שאינו מתעניין במספר המנדטים של ש"ס אלא בחיסולו של היריב.

נציין כי באם תקבל ש"ס סגנות לא נותר ל'דגל' תפקיד סגן בשכר, אותו קיוו לקבל יעקב ולנשטיין ומרדכי גולדברג.



רגם הבית היהודי מריצה רשימה בעיר: בשיחה עם צפריר שרוני הוא מספר כי בשלב מוקדם יותר מפלגתו, 'הבית היהודי - הבית שלנו', ניהלה מגעים עם אנשי מפלגת נצח-בני תורה.

"ישבנו עם האנשים הקובעים שם, הם נכנסו אל הגר"ש אויערבך וקיבלו את הסכמתו העקרונית למהלך החבירה אלינו בגוש חרדי. תכננו לצרף אלינו אולי גם את ש"ס. ברגע האחרון הם החליטו שלא ללכת על זה".

שרוני מספר כי גם מול ש"ס ניהלו מגעים צפופים. "לפני ימים אחדים הגיע אבנר עמאר לעיר, אני יודע שנצח ישבו איתו וניסו לחבור אליו, אנחנו אישית לא נפגשנו איתו, אבל רצינו להאמין שהוא יצטרף לגוש. חשבנו שנכון יהיה אם יהיו בעיר שני גושים. אתמול היה עמאר בפגישה אצל יו"ר ש"ס אריה דרעי והוחלט שש"ס תומכת בראש העיר יעקב גוטרמן, כנראה ברשימה מאוחדת".

שרוני מספר על פשקוילים רבים שפוזרו בשכונת גני מודיעין בה מתגוררים קודקודי מפלגתו. בין השאר פוזרו גם פשקוילים נגד עמאר, אך בהחלט גם נגד מפלגתם.

"התוספת של 'הבית שלנו' למפלגתנו הייתה בשל דרישה מהשטח, אנשים חששו מהזדהות עם 'הבית היהודי'. אנחנו לא באים עם אג'נדה של חינוך וכד', את זה נשאיר לגדולי ישראל, אנחנו הולכים על הטיקט של איכות הסביבה. והציבור יחליט ויבחר".
מודיעין עילית פשקווילים הבית היהודי מפד''ל גוטרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד