י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
40 יום לפתיחת הקלפיות

מגמה בכל הסקרים: הליכוד והחרדים חוזרים לשלטון; שקד בלתי נסלחת

שלושה סקרי מנדטים הערב, מעידים על מגמה שהולכת ומתבארת. בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא בראשות ממשלה של 61 או 62 מנדטים. 'הציונות הדתית' לראשונה עם נתון שיא | שקד עדיין לא עוברת את אחוז החסימה למרות ההתנצלות והחזרה לימין | הכוח הערבי בכנסת נחלש

מגמה בכל הסקרים: הליכוד והחרדים חוזרים לשלטון; שקד בלתי נסלחת
נתניהו על משאית הביבי-בא צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שלושה סקרי מנדטים שמתפרסמים הערב (חמישי) 40 יום לבחירות, מעריכים כי לו הבחירות היו נערכות היום, בנימין נתניהו בסבירות גבוהה חוזר אל כס ראש הממשלה. כאשר הוא זוכה לתמיכתם של 60/61/62 חברי כנסת בהתאמה.

לפי סקר מנדטים שערך מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע עבור 'חדשות 12': 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 34 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 23, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ נותר על 12 מושבים, גם 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר נשארת פחות או יותר על אותו אלקטורט - 11 מושבים.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת בסקר 8 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף עם 7, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן - 6, 'מר"צ' בראשות זהבה גלאון - 5 וכך גם 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 5 מושבים. רע"מ בראשות מנסור עבאס מניבה גם היא 5 מושבים ובתחתית 'חד"ש-תע"ל' בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 4 מושבים על סף אחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאות לפי הסקר 'בל"ד' בראשות סמי אבו שחאדה עם 2.4% ומפלגת 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד שזוכה רק ל-1.8%.

לפי הסקר, גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים, לעומת  גוש לפיד שמשיג 56 מנדטים.

סקר 'חדשות 13': נתניהו עם 61 תומכים

סקר מנדטים נוסף שערך פרופ' קמיל פוקס ופורסם ב'חדשות 13' מעריך כי לו הבחירות היום, 'הליכוד' מגיע ל-32 מושבים, 'יש עתיד' מתחזקת ל-25,
'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' מגיעה לראשונה למספר שיא בבחירות עם 14 מושבים, 'המחנה הממלכתי' - 11.

ש"ס שומרת על כוחה עם 9 מושבים, כך גם 'יהדות התורה' - 7, 'ישראל ביתנו' נחלשת ל-5, 'מר"צ' על 5 וכך גם 'העבודה' עם 5 מושבים. בתחתית נמצאות חד"ש-תע"ל עם 4 ורע"מ עם 4 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'הבית היהודי' בראשות שקד עם 1.9%, 'בל"ד' שהתפצלה מ'הרשימה המשותפת' - 2.1% ו'צעירים בוערים' של הדר מוכתר עם 1.3% בלבד.

לפי סקר 'חדשות 13', גוש נתניהו משיג 61 מנדטים, לעומת גוש לפיד-גנץ שעומד על 55 מנדטים.

סקר 'ערוץ 14': 62 מנדטים לגוש נתניהו 

סקר מנדטים שערך מכון 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר וצוריאל שרון עבור 'ערוץ 14' מעריך שנתניהו משיג 62 מנדטים אחרי כמה סקרים ברציפות שעמד על 61.

לפי הסקר, 'הליכוד' מסיים את הבחירות עם 34 מושבים, 'יש עתיד' עם 23, 'המחנה הממלכתי' עם 13, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' - 12, ש"ס - 9, 'יהדות התורה' - 7, 'ישראל ביתנו' - 6. לפי סקר זה ארבעה מפלגות על סף אחוז החסימה עם 4 מושבים כל אחת. והן: 'מר"צ', 'העבודה', חד"ש-תע"ל ורע"מ.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות בסקר 'ערוץ 14', מפלגת 'הבית היהודי' בראשות שקד עם 2.3%, מרחק כמנדט מאחוז החסימה. בל"ד עם 1.4%, 'צעירים בוערים' - 0.6% ו'חופש כלכלי' של אביר קארה - 0.4%.

לפי הסקר גוש נתניהו עם 62 מנדטים, גוש לפיד - 54 מנדטים ובתווך חד"ש-תע"ל עם 4 בלבד.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 ממשלת ימין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד