כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ש"ס מתלוננת: "רדיו קול חי פועל למען פרוש"

הקרב באלעד מתחמם • קול חי פרסם סקר המעניק יתרון לפרוש וש"ס זועמת: "מדובר בסקר מוזמן" • ואיך זה שחב"ד בחוץ?

ישראל פרוש. צילום אילוסטרציה
ישראל פרוש. צילום אילוסטרציה



מערכת הבחירות באלעד ממשיכה לסעור, למרות שהיא רק בראשיתה.

הערב, ברדיו 'קול חי', פורסם סקר שנערך ע"י מכון טי. אר. אי. ולפיו זוכה ישראל פרוש ב-48% ואילו צוריאל קריספל ב-26% בלבד. 19% מהתושבים עדיין מתלבטים.

לפני זמן קצר הוגשה למועצת הרשות השנייה תלונה נגד רדיו 'קול חי'. התלונה הוגשה ע"י מטה ש"ס בצירוף שני כלי תקשורת שביקשו לשמור על חיסיון.

בתלונה נטען כי הסקר, שהוצג כאילו נערך בידי הרדיו, הוזמן למעשה בידי מטה פרוש. לדברי העותרים ניסה מטה פרוש להציע בימים האחרונים את הסקר לכלי תקשורת נוספים, אך הם סרבו.

רשימת 'דגל התורה' באלעד נסגרה ברגע האחרון. במקום הראשון - אבי שטרן, במקום השני - משה ברדוגו, במקום השלישי - שמואל גרוסברד, במקום הרביעי - ירוחם טורנר.

גרוסברד נחשב לאיש של רב העיר הרב גרוסמן. הדרישה הייתה למקום ראשון, אך בסופו של דבר נותר במקום השלישי.

חב"ד בידים ריקות

הרשימה הסופית של אגודת ישראל באלעד הותירה תחילה את חסידות חב"ד ללא נציג מטעמה, וזאת לאחר פרישתו של נציגה, מני אמיתי. אך ההדורים יושרו.

עם שיבוצו של נציג החסידות, מנדי חממי, ברשימה. להלן הרשימה המעודכנת: במקום הראשון - ישראל פרוש - נציג שלומי אמונים, במקום השני - אבי שטרן, במקום השלישי - חיים מאיר כץ, במקום הרביעי ברדוגו ק"ד, במקום החמישי גרוסברד, במקום השישי נציג צאנז פיני גרוס, במקום השביעי נציג החרדים העובדים ירוחם טורנר, במקום השמיני נציג חבד - מנדי חממי.

במהלך היום נערכו פגישות קדחתניות בין קודקודי שלומי אמונים לבין נציגי חב"ד, ובראשם הרב ירוסלבסקי, אלא שעד לשעת סגירת הרשימות לא נרשמה כל הסכמה או הבנה בין הצדדים.

לטענת בכירים בחסידות חב"ד המקום השני ברשימה הובטח להם, אך ניטל מהם והועבר לידיה של חסידות ויז'ניץ, וזאת כחלק מהתשלום על הסכמתם לתמוך בישראל פרוש לראשות העיר.

לאחר שהמו"מ הלך והתארך, כהגדרת בכירים בחב"ד "עד לרגע האחרון", מבלי שהגיעו להסכמה יש מצב לפיו יחליטו קודקודי החסידות לתמוך במועמדה של ש"ס לתפקיד ראש העיר, צוריאל קריספל.

במהלך היום, במקביל לשיחות עם שלומי אמונים, נמנעה חב"ד מניהול שיחות מקבילות עם ש"ס, שכן רצתה להימנע ממצב של "משא ומתן שיש עמו משום הפקת דווידנדים", והודיעה לש"ס כי תבוא לשוחח עמה רק ואם תחליט כי מדובר במשא ומתן רציני ולאחר שכלו כל הקיצין ליישר את ההדורים מול שלומי אמונים.

בימים הבאים ינסו, כך נראה, בשלומי אמונים לעשות הכול כדי לרכוש מחדש את ליבה של חסידות חב"ד, הקהילה החסידית הגדולה בעיר והמונה כמה מאות מצביעים שהם קריטיים במערכה שבה כל קול קובע.
אלעד חב''ד קריספל ש''ס שלומי אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד