כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי פסילת מני מזוז

מינוי הרמטכ"ל יאושר: השופט רובינשטיין ימונה ליו"ר הזמני בוועדה

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין יחליף את מני מזוז כיו"ר זמני לוועדה למינויים בכירים, ובכך נפתר לו הפלונטר כיצד ימונה הצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל הבא | מזוז סירב אמש לקבל על עצמו מינוי זמני לאחר שהקבוע נפסל בבג"ץ | השופטים מתחו ביקורת על התנהלות היועמ"שית מיארה

מינוי הרמטכ"ל יאושר: השופט רובינשטיין ימונה ליו"ר הזמני בוועדה
אליקים רובינשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופט בית המשפט העליון בדימוס והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר אליקים רובינשטיין נבחר היום (שישי) לשמש כיו"ר הזמני של הוועדה למינוי בכירים במקומו של שופט העליון לשעבר מני מזוז, שמינויו הקבוע נפסל אתמול על ידי בג"ץ, המינוי מגיע מאחר ובלעדיו לא תוכל הממשלה להצביע על מינוי הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל הבא. יצויין כי המינוי זקוק לאישור הממשלה בטרם יכנס לתוקף.

השופט בדימוס, אליקים רובינשטיין מסר: "אמרתי למזכיר הממשלה 'אני נוטל על עצמי את התפקיד על תקן מילואימניק במינוי זמני, לצורך בחינת מינוי רמטכ"ל, ולא למינוי קבע'".

אמש, אחר החלטת בית המשפט העליון לפסול מינויו לתפקיד יו"ר הועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס מני מזוז הגיב לדברם ואמר: "אני מכבד את החלטת בית המשפט, אף שאני סבור שההחלטה מוטעית ואינה מתיישבת עם מהות הוועדה ותכליתה. בנסיבות אלה לא אוכל לקבל על עצמי את תפקיד יו"ר הוועדה במתכונת שנקבעה." כזכור, בהכרעת הדין הערב, כתב בג"ץ: "הממשלה לא עמדה בנטל המוטל עליה להראות כי איוש המשרה באופן זמני אינו פתרון סביר והולם".

שופטי בג"ץ פתחו בשבועות האחרונים חזית נגד היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אחרי שדחתה את הצעתם שהמינוי יהיה זמני ולא למשך שמונה שנים, רק כדי שיתאפשר למנות רמטכ"ל. בג"ץ הקפיא את המינוי ודרש מהמדינה תשובות מדוע זה לא יכול להיות מינוי זמני, שידון רק במינוי הרצי הלוי לרמטכ"ל.

כזכור, הממשלה אישרה את מינויו הקבוע של שופט בית המשפט העליון בדימוס מני מזוז לראש הוועדה לפני כחודש. אחרי ששרת הפנים איילת שקד ביקשה מראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט להטיל וטו על המינוי, אמר בנט כי "זה יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית רגישה בלבנון ובעזה". "מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני רגיש. חיזבאללה וכריש, מב"ם בסוריה, מבצע עלות השחר שהיה כעת בעזה. אנחנו נכנסים לסבב בחירות ולא יודעים כמה זמן זה יימשך".

אליקים רובינשטיין מני מזוז גלי בהרב מיארה בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד