כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
כאחד האדם

צפו: שגריר גרמניה גילה את הטשולנט והחלה מויז'ניץ

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט הגיע לראשונה לבני ברק והוקסם ממראה העיר השוקקת, אחרי שקיבל סקירה על עומס החנויות בימי חמישי לקראת שבת, הוא קפץ לטשולנט וקינח עם חלת ויז'ניץ. וסיפר על כך בתיעוד וידאו שפרסם ברשתות החברתיות

   צפו: שגריר גרמניה גילה את הטשולנט והחלה מויז'ניץ
השגריר הגרמני שטפן זייברט בתור בקופה צילום: בחדרי חרדים

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט הגיע לראשונה לעיר התורה והחסידות, והתרשם מהשאון וההמולה, הוא ביקר במאפיית ויז'ניץ המפורסמת, קנה חלה, וגם אכל לראשונה בחייו טשולנט במסעדת מוטיס' הסמוכה למאפייה.

השגריר פרסם פוסט ברשתות החברתיות וסיפר בעברית משובחת על הביקור. בפוסט בפייסבוק של השגרירות הגרמנית בישראל נכתב. "לפני מספר שבועות ביקש השגריר שלנו שטפן זייברט לתת לו המלצות לטיולים בארץ והבטיח לבקר מדי חודש באחד המקומות שהצעתם. אתמול זה התחיל, היעד הראשון שלו הייתה העיר בני ברק, שם הוא למד לא מעט על חייהם של החרדים אך גם על שינויים שמתחוללים בקהילה". עוד נאמר: "בנוסף הוא גם למד להכיר את התענוגות הקולינריות של העיר: חלה טרייה במאפיית ויז'ניץ והחמין המפורסם של מוטיס".

הביקור בעיר בני ברק הגיע אחרי שבמסיבת עיתונאים בתחילת חודש אוגוסט האחרון, השגריר הביע את רצונו לבקר בבני ברק ובמאה שערים. הוא אמר ל'בחדרי חרדים': "אני אשמח לבקר בכל המקומות האפשריים בישראל, מעניין אותי ללמוד על התרבות המגוונת אצלכם, אם זה בבני ברק ואם זה במאה שערים".

השגריר במסעדת מוטיס בליל שישי

השגריר התייחס באותה מסיבת עיתונאים למקרי אנטישמיות בארצו ואמר ל'בחדרי חרדים' כי גרמניה נאבקת בכל האמצעים האפשריים נגד אנטישמיות. "לצערי יש אנטישמיות בכל אירופה, יש לגרמניה מחויבות להילחם נגד אנטישמיות ואנחנו נלחמים נגד אנטישמיות בכל האמצעים האפשריים, אנחנו מלמדים את הדור הצעיר על הקשר שבין גרמניה לישראל, על ההיסטוריה, סטודנטים גרמנים מגיעים לארץ כדי ללמוד על ישראל, בגרמניה יש סיורים של תלמידי בית הספר במרכזים יהודיים, מדברים על השואה ונאבקים כמה שיותר נגד אנטישמיות".

 

 

מאפיית ויזניץ גרמניה מסעדת מוטיס שטפן זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד