י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך מנע 'בחדרי חרדים' חילול החג במישקולץ

השוטרים היו אמורים להתייצב עוד טרם יציאת החג לאבטח את שמחת בית השואבה של החסידות • כיצד נמנע חילול החג?

האדמו"ר ממישקולץ. צילום: ארכיון
האדמו"ר ממישקולץ. צילום: ארכיון

האם בחסידות מישקולץ לקחו בחשבון כי בעקבות שמחת בית השואבה, יאלצו עשרות שוטרים לחלל את קדושת החג?

במרכז חסידות מישקולץ בפתח-תקוה, ערכו הערב (ה) שמחת בית השואבה ב'כיכר מישקולץ' במרכז העיר פתח-תקוה. על פי הפרסומים, האירוע כולו נערך בפיקוח ובהכוונת בד"ץ מישקולץ, והמעמד נועד לקירוב וחיזוק לבבות וקבלת עול מלכות שמים.

אולם ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השוטרים שהיו אמורים לאבטח את האירוע, הוזמנו על ידי המפקדים להגיע לתחנת המשטרה כבר בשעה 19:00 לצורך תידרוך, כמקובל - שעתיים לפני תחילת האירוע, על מנת להיערך לאבטחה בהתאם. אולם היות והחג יצא רק בשעה 19:17, השוטרים הדתיים הוזמנו לשעה 19:45 מתוך התחשבות בשמירת החג.

אחד השוטרים שהוזמן להשתתף במערך האבטחה, פנה ל'בחדרי חרדים': "איך יתכן ששוטרים יגיעו למשמרת לפני יציאת החג, בשביל אבטחה לאירוע דתי? זה לא מנוגד לכללי ההלכה שעליהם אמונים בחסידות מישקולץ? לדעתי זה לא ראוי שבשמחת בית השואבה שאמורה לקדש שם שמים, שוטרים יחללו את החג בשביל אותו האירוע".

בפנייה של 'בחדרי חרדים' לבנו של האדמו"ר - המשמש גם כמזכירו, הוא הגיב: "המשטרה לא מחללת את החג בעקבות האירוע שלנו", והוסיף "אם תכתוב כך, אתבע אותך" (וטרק את הטלפון).

הילה בן חמו, דוברת משטרת מחוז מרכז, אישרה ל'בחדרי חרדים' כי השוטרים אמורים להתייצב בתחנה בטרם יציאת החג, והסבירה: ״משטרת ישראל נערכת לארועים ופורסת את כוחותיה לפי הזמן הנדרש במטרה לשמור על בטחונו של הציבור ולאפשר קיום ארועים בטוחים. בברכת חג שמח לכל עם ישראל".

הרב אשר מלמד, רב משטרת מחוז מרכז, ששמע על כך בבוקר ערב החג מאחד השוטרים, הבטיח לטפל בכך מיד. ואכן, לאחר מספר שעות עידכן כי זמן התייצבות השוטרים להיערכות תידחה לאחר צאת החג.

בניגוד לפרסומי הרחוב והעיתונות מטעם החסידות, מלשכתו של מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו נמסר, כי המפכ"ל כלל לא התכוון להשתתף בשמחת בית השואבה, ולא קיבלו הזמנה לאירוע.
אבטחה סוכות מישקולץ בחדרי חרדים חילול חג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד