כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נשק חלוד

על רקע הכשלים באוקראינה, פוטין פיטר את הסגן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פיטר גנרל שהואשם בניהול כושל של פעולות לוגיסטיות מקרטעות של הצבא הרוסי באוקראינה. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראים חיילים רוסים שגויסו בימים האחרונים מקבלים נשק חלוד

על רקע הכשלים באוקראינה, פוטין פיטר את הסגן
אחד הרובים עם חלודה צילום: צילום מסך

הגנרל דמיטרי בולגקוב, סגן שר ההגנה הרוסי, הודח מתפקידו בשבת, כך מסר משרד ההגנה הרוסי. שמסר כי הסגן בן ה-67 "שוחרר ויעבור לתפקיד חדש". הוא יוחלף על ידי קצין בכיר אחר בשם מיכאיל מיזינטסב, שניהל את המצור האכזרי של מוסקבה על העיר מריופול. הגנרל בולגקוב ניהל את הפעולות הלוגיסטיות של הצבא מאז 2008 והיה אחראי על אספקת ציוד לחיילים הרוסים לאחר פריסתם בסוריה ב-2015.

רבים במוסקבה מאשימים אותו בחודשים האחרונים בפעולות הלוגיסטיות הכאוטיות שעצרו את התקדמותה של רוסיה, כוחות רוסיים נותרו בחוסר אספקה. בחודשים האחרונים נאלץ הקרמלין להתקרב לצפון קוריאה ולאיראן - שתיים מבעלות ברית של רוסיה היחידות שנותרו כדי לקבל אספקת ארטילריה ומל"טים חדשים. בעוד איראן עזרה לרוסיה, צפון קוריאה הכחישה כי היא מסייעת לרוסיה.

פיטוריו של הגנרל בולגקוב מגיעים על רקע צילומים שהופצו ברשתות החברתיות, שמראים מגויסים רוסים שזה עתה גויסו מצוידים ברובי סער חלודים. ה-BBC מדווח, כי תומכי מלחמה ברוסיה בירכו על מינוי של הגנרל מיזינטסב שהרס את העיר מריופול וביצע שם טבח נוראי.

הגנרל מיזינטסב, שזכה לכינוי "הקצב של מריופול" על ידי אוקראינים רבים, הנהיג גם את הכוחות הרוסיים בסוריה והואשם במסע הפצצות אכזרי על העיר חלב.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה רובים סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד