כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זעם אוקראיני

זלנסקי: "בהלם מחוסר תמיכה ישראלית, לא נתנו לנו כלום"

נשיא אוקראינה התלונן על סירובה של ישראל לספק מערכת הגנה אווירית לארצו, ומצביע על כך שישראל לא היתה הגונה. למרות שהיא שלחה סיוע הומניטרי לאוקראינה, ישראל דחתה שוב ושוב את בקשותיה של אוקראינה לנשק הגנתי

זלנסקי: "בהלם מחוסר תמיכה ישראלית, לא נתנו לנו כלום"
זלנסקי בראיון צילום: צילום מסך TV5

נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי התלונן בראיון לתקשורת הצרפתית כי ישראל לא נתנה למדינתו כלום כדי לעזור לה להגן על עצמה. "מנהיגיה לא היו הגונים בדחיית בקשותיי למערכות הגנה אוויריות" אמר.

"ישראל לא נתנה לנו כלום. כלום, אפס", אמר זלנסקי לערוץ הצרפתי TV5Monde, "אני מבין שהם נמצאים במצב קשה עם רוסיה בגלל סוריה".

למרות שהיא שלחה סיוע הומניטרי לאוקראינה, ישראל דחתה שוב ושוב את בקשותיה של אוקראינה לנשק הגנתי, במיוחד מערכות הגנה מפני טילים שיכולות לשמש כדי להדוף תקיפות אוויריות רוסיות.

הסירוב נתפס כניסיון של ישראל לשמור על קשרי עבודה נאותים ככל האפשר עם רוסיה, בשל שליטתה של רוסיה במרחב האווירי הסורי, שם ביצע חיל האוויר הישראלי מאות תקיפות נגד משלוחי נשק איראניים, ובמטרה למנוע דריסת רגל של קבוצות הנתמכות על ידי איראן.

רוסיה העלימה עין במידה רבה מהתקיפות האוויריות הישראליות, אם כי הקשרים בין ישראל לרוסיה מקרטעים מכיוון שישראל גינתה את פלישת רוסיה לאוקראינה.

זלנסקי, סיפר כי שוחח עם ראש הממשלה יאיר לפיד ועם קודמו נפתלי בנט על אספקת הגנה אווירית, ונאמר לו שהסיבה לסירוב היא שישראל זקוקה לסוללות להגנתה. "אני מבין שהם צריכים להגן על אדמתם, אבל אז קיבלתי מידע משירותי המודיעין שלי שישראל מספקת הגנה אווירית למדינות אחרות. הם יכולים למכור, הם יכולים לייצא, וזו הסיבה שאני בהלם".

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה מערכת הגנה אווירית סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד