כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המלחמה באוקראינה

אסטוניה חסמה כניסת ישראלים בעלי אזרחות רוסית

שלושה אזרחים ישראלים בעלי אזרחות רוסית נחסמו מלהיכנס לאסטוניה. וזאת למרות שההגבלות על רוסים לא חלות על בעלי דרכון ישראלי. ישראלים נוספים נחסמו מלעבור לאסטוניה עם דרכונים ישראליים, למרות שהחזיקו בכרטיסי טיסה לתל אביב

אסטוניה חסמה כניסת ישראלים בעלי אזרחות רוסית
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

מספר ישראלים בעלי אזרחות רוסית נחסמו על ידי הרשויות באסטוניה מלהיכנס לאסטוניה במהלך הימים האחרונים. פולין, אסטוניה, לטביה וליטא הגבילו את הכניסה לאזרחים רוסים מאז ה-19 בספטמבר. עם זאת, מגבלות הוויזה החדשות לא נועדו לחול על בעלי דרכונים ישראליים.

עיתון 'הארץ' דיווח, כי אחת מהאזרחים, ליה צ'צ'יק, המתגוררת ברוסיה, סיפרה כי ניסתה לחצות את הגבול עם הדרכון הישראלי שלה, אך סורבה על ידי שומרי הגבול האסטונים מכיוון שאין לה כרטיסי טיסה לתל אביב (למרות שציינה שזה היעד שלה) ועל אי ביטוח בריאות תקף עבור האיחוד האירופי.

"עד עכשיו, הם מעולם לא התעניינו בזה, בכל 33 שנות חיי", אמרה צ'צ'יק. היא הוסיפה כי היא קיבלה אישור מעבר כשחזרה עם המסמכים הנדרשים. עם זאת, שני גברים נוספים, שסירבו למסור את שמם, אמרו ל'הארץ' כי גם הם נחסמו מלעבור לאסטוניה עם דרכונים ישראליים, למרות שהחזיקו בכרטיסי טיסה לתל אביב.

אחד הגברים סיפר ששומרי משמר הגבול אמרו להם: "אני יכול לקנות 10 כרטיסים כאלה". עוד דווח, כי שמונה ישראלים נוספים נחסמו מלהיכנס לאסטוניה. ממשרד החוץ נמסר ל'הארץ' כי השירות הקונסולרי של ישראל בפינלנד - האחראי גם על היחסים עם אסטוניה חוקר את הנושא. המשרד אישר כי ביקש רשימה של מסמכים מממשלת אסטוניה שישראלים צריכים להציג בגבול בעת המעבר מרוסיה, כדי למנוע צרות עתידיות.

מלחמת אוקראינה רוסיה אסטוניה דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד