כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

6,000 דולר דמי הצטרפות ל'מסע באיאן'

לראשונה: האדמו"ר יצא למסע בקברי אדמו"רי בית רוז'ין באוקראינה • העילה למסע: הקיצוצים בתקציבי עולם התורה

האדמו"ר מבאיאן. צילום: יעקב כהן
האדמו"ר מבאיאן. צילום: יעקב כהן

עשרים ושמונה שנים מאז שהאדמו"ר מבאיאן עלה על כס ההנהגה, הוא יטוס לראשונה למסע באוקראינה, כדי להשתטח על קבריהם של אדמו"רי שושלת בית רוז'ין וזקניו הקדושים לבית באיאן, בראשות פמליה נכבדה מחסידיו.

במודעה שמתפרסמת לקראת חג הסוכות בבתי המדרש של החסידות, נאמר: "לקראת מסע הקודש וזוכר חסדי אבות בראשות האדמו"ר, אשר יפקוד את קברו הקדוש של זקנו הקדוש, מרן הסב"ק רבי ישראל מרוז'ין זי"ע, ובניו ונכדיו הקדושים זי"ע, בימים כ"ד-כ"ו מרחשוון תשע"ד, למען יעוררו זכותם ויבקשו רחמים בעד עולם התורה בארץ ישראל בשעת מצוקה זו, אשר הייתה באמנה עמהם בחיים חיותם, בהיותם נשיאי א"י. (שכן האדמו"רים שימשו כנשיאי כולל וואהלין ש.ג.)

"הננו קוראים לבעלי היכולת מאנ"ש, להיות מהנמנים לדבר מצוה, וליטול חלק בהאי חברותא, כשבתרומה חשובה בסך 6,000 דולר, יזכו להשתתף במסע הקודש ולהתלוות לאדמו"ר, בעלותו על ציון הסבא קדישא מרוז'ין וציוני בניו ונכדיו. במסע הקודש נפקוד בע"ה את חצרות הקודש, משכנות רבותינו הקדושים וציוניהם הקדושים, בע"ה, סדיגורה, באיאן, טרשטקוב, הוסיאטין, טשרנוביץ, ועוד ציוני צאצאי הסבא קדישא מרוז'ין".

למי שאין ידו משגת תשלום נכבד זה ואינו מסוגל לשלם בבת אחת, ישנו פתרון אחר: "הודעות חשובות לאנ"ש המבקשים להצטרף, אך אין תחת ידם את מלוא הסך הדרוש, יוכלו לקבל הלוואה בפריסת תשלומים נוחה, 12 תשלומים של 500 דולר באמצעות קרן החסד. התודה והברכה לנגיד המפואר הר"ר יעקב ויינרב, אשר העמיד את ההלוואה מהונו ונדבת ליבו למטרה נעלה זו".

בעבר כבר הוצע לאדמו"ר מספר פעמים לצאת למסע כזה, אך האדמו"ר בענוותנותו טען כי הוא לא חש עצמו ראוי לפקוד את ציוני זקניו, כחוליה בשושלת החשובה של רוז'ין באיאן. אך הפעם, בגין הקיצוצים הנרחבים, כאשר מחפשים מקורות כספיים חדשים למימון ההוצאות הגדולות, לא נותרה בידיו ברירה והוא חש חובה לצאת להתפלל על קבריהם, כדי לעורר זכות חסדי אבות.

התאריכים למסע הקודש נקבעו על ידי האדמו"ר עצמו, ואינם כרוכים בהילולא כזו או אחרת.

ימים ספורים לפני המסע, נכנסו כל המצטרפים למסע לקודש פנימה, והגישו לאדמו"ר את הסכום שנקבע לצורך הצטרפות, יחד עם 'קוויטל'. האדמו"ר יקרא את שמותיהם של הנדיבים על קברי זקניו, במהלך ההשתטחות.

יש לציין, כי גם האדמו"ר מרחמסטריווקא אמור לבקר בחודש זה באוקראינה, כפי שכבר פורסם ב'בחדרי חרדים', לרגל הילולת זקנו ה'מאור עיניים' זי"ע מטשרנוביל. גם כאן, למי שמבקש להצטרף, המסע כרוך בתשלום של 5,000 דולר, שיוקצו כמובן לטובת המוסדות. עד כה, נרשמו כבר רבים והפמליה תמנה ככל הנראה עשרות רבות של משתתפים מהארץ ומחו"ל.
באיאן אדמו''ר אוקראינה קברים מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד