כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ועל המדינות בו יאמר

כמדי ערב ראש השנה: נשיא רוסיה שיגר איחולים ליהודים

אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הגיע לפני שעה קלה מכתב ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המאחל ליהודי המדינה ברכות לקראת ראש השנה והשנה החדשה. "אני מאחל לכם בריאות טובה, התעלות רוחנית ותחושת חג אמיתית. ולדימיר פוטין"

כמדי ערב ראש השנה: נשיא רוסיה שיגר איחולים ליהודים
פוטין עם הרב לאזאר צילום: באדיבות המצלם

על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הגיע לפני שעה קלה (ראשון, ערב ראש השנה) מכתב ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המאחל ליהודי המדינה ברכות לקראת ראש השנה והשנה החדשה.

במכתבו הוא כותב: "אל יהודי רוסיה. הנני מברך אתכם מכל הלב לרגל ראש השנה, חג הסמל את תחילת השנה החדשה עפ"י הלוח העברי. חג זה מפנה את הציבור הדתי אל סימני ההיכר המוריים הנעלים, המונחים ביסוד כל הדתות - אל ערכי ההומניות, הצדקה והרחמים - והוא מעודד לעשיית מעשים טובים. חשוב ביותר הוא שיהודי רוסיה, השומרים על נאמנותם למסורת הרוחנית שלאבותיהם, תורמים תרומה בעלי משקל לשמירה על הרבגוניות התרבותית שלארצנו, לחיזוק ההסכמה בין העמים על היסודות של עזרה הדדית וסובלנות דתית. אני מאחל לכם בריאות טובה, התעלות רוחנית ותחושת חג אמיתית. ולדימיר פוטין".

כנו-כן שיגרו אגרות ברכה יו"ר מועצת הפדרציה של האספה הפדרלית של הפדרציה הרוסית הגברת ולנטינה איבנובנה מטווינקו, יו"ר דומא המדינה של האספה הפדרלית של הפדרציה הרוסית, ויאצ'סלב ויקטורוביץ' וולודין, מושלי מחוז שונים, ראשי עיריות, ובכרי ממשל רבים.

בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, העומד בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, נערכים לקליטת המוני המתפללים ומשתתפי סעודות שני ימי החג, במספר אולמות.

במרכז החסד היהודי שערי צדק, סיימו בהצלחה את פרויקט 'קמחא דתשרי' ובמהלכו חולקו אלפי ערכות חג, לאלפי משפחות יהודיות וסלי מזון למשפחות ברוכות ילדים, נזקקים וגלמודים. ובכל בתי חב"ד הפזורים ברחבי העיר, הוכנו מראש כל תשמישי הקדושה, בעלי תפילות וסעודות חג עשירות.

גם ראש ממשלת בריטניה, ליז טראס פרסמה מסר שנה טובה ליהודי בריטניה וישראל: "כשמשפחות יהודיות מתכנסות לחגוג את ראש השנה, זהו רגע של התחדשות. השנה החדשה מביאה איתה ממשלה חדשה ועידן חדש למדינה שלנו. כראשת ממשלה, אני מבטיחה לעמוד לצד הקהילה היהודית שלנו. אני נחושה להדוף את האנטישמיות, ולהיות ידידה מושבעת של ישראל, ואני תמיד אהיה לצידכם. ברוח זו, הרשו לי לאחל לכולכם שנה טובה".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה הרב לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד