כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ישב אצל ביידן במשרד

נחשף דגם ביתו של מנהיג אל-קאעידה שחוסל

ה-CIA חשף דגם של ביתו של איימן אל-זוואהרי, ששימש לתדרוכים עבור הנשיא ג'ו ביידן על מקום הימצאו של מנהיג אל-קאעידה לפני שחוסל בתקיפת מל"ט באפגניסטן. הדגם מתאר בית בעל קירות לבנים עם לפחות חמש קומות ושלוש מרפסות סגורות חלקית

נחשף דגם ביתו של מנהיג אל-קאעידה שחוסל
דגם הבית צילום: צילום מסך ערוץ WION

ה-CIA חשף דגם הבית בו הסתתר מנהיג אל-קאעידה אל-זוואהרי. זמן קצר לאחר חיסולו של מנהיג הטרור, פרסמו גורמים בבית הלבן תמונה שבה נראה ביידן משוחח עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס עם קופסת עץ סגורה על השולחן לפניהם. כעת, תכולת הקופסה - דגם המתאר בית בעל קירות לבנים עם לפחות חמש קומות ושלוש מרפסות סגורות חלקית - מוצגת במוזיאון ה-CIA בתוך מטה הסוכנות בווירג'יניה.

המוזיאון סגור לציבור והגישה מוגבלת בדרך כלל לעובדי הסוכנות ולאורחיה. ה-CIA אפשרה לעיתונאים לסייר במוזיאון, ששופץ לאחרונה בזמן לרגל יום השנה ה-75 של הסוכנות, כחלק ממאמץ רחב יותר להציג את ההיסטוריה וההישגים שלה, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

בית הדגם של אל-זוואהרי הוא החפץ הנדיר ששימש את אנשי המודיעין שבועות ספורים לפני כן. אל-זוואהרי נהרג בסוף יולי, כמעט שנה לאחר נסיגת ארה"ב מאפגניסטן שהסתיימה במלחמה בת שני עשורים שבה היה ל-CIA תפקיד מרכזי. הסוכנות שלחה את הכוחות האמריקאים הראשונים שבועיים לאחר פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001. שני עשורים לאחר מכן, היא חילצה אנשי מודיעין וסייעה בפינוי הכאוטי של אלפי אמריקאים ובעלי ברית אפגניים.

איימן אל זוואהירי טאליבן אפגניסטן אל קאעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד