י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אכזריות של פוטין

אסיר ששוחרר על ידי רוסיה "טופל גרוע יותר מכלב"

גבר בריטי ששוחרר על ידי רוסיה אמר כי הוא "טופל גרוע יותר מכלב" והוחזק בבידוד במשך חמישה חודשים. הוא נשאל אם הוא רוצה מוות מהיר או "מוות יפה". הוא אמר שהאסירים היו צריכים לשיר את ההמנון הרוסי בכל בוקר

אסיר ששוחרר על ידי רוסיה "טופל גרוע יותר מכלב"
אילוסטרציה צילום: pixabay

איידן אסלין חזר לבריטניה לאחר שהיה בשבי במשך חודשים על ידי הרוסים לאחר לכידתו על ידי כוחות פרו רוסיים באוקראינה. הוא אמר ל'סאן' הבריטי, כי לאחר שנדקר הוא נשאל אם הוא רוצה מוות מהיר או "מוות יפה". לדבריו, האסירים היו צריכים לשיר את ההמנון הרוסי בכל בוקר. "ואם לא היית שר את זה, היית מקבל על זה עונש. היית מקבל מכות", אמר.

בראיון אמר האסיר לשעבר כי הוא נדקר בזמן שהוחזק בשבי והוכה בגלל הקעקועים שלו. עשרה עצורים, כולל אסלין, שוחררו ביום רביעי האחרון לאחר שסעודיה תיווכה בין רוסיה לאוקראינה. ביניהם היו חמישה אזרחים בריטים ששוחררו, ג'ון הארדינג, דילן הילי, אנדרו היל ושון פינר, ואיידן אסלין. אסלין מניוארק, נוטינגהמשייר נתפס באפריל בזמן שנלחם בעיר מריופול שבדרום-מזרח המדינה.

הוא, ופינר ואזרח מרוקאי, בראהים סעדון, הועמדו למשפט ברפובליקה העממית של דונייצק ונאמר להם שהם עומדים בפני עונש מוות. בהתייחסו לזמן שבו נדקר בגבו בסכין, אמר מר אסלין: "ידעתי שיש סיכוי גבוה מאוד שאני עומד להיהרג".

הוא נשאל על ידי רוסי ששמר עליו: "אתה רוצה מוות מהיר או מוות יפה?" בתשובה למוות מהיר, נאמר למר אסלין: "הולך להיות לך מוות יפה ואני הולך לוודא שזה יהיה מוות יפה". הוא אמר שהוא הוכה על כך שעשה קעקוע אוקראיני ועל אחד שמראה את הזמן שהיה בסוריה כחייל. אסלין אמר שהוא הוחזק עם ארבעה אנשים נוספים בתא של שני אנשים, ונאלץ לישון על מחצלת שורצת כינים".

"לא יכולנו ללכת לשירותים כמו שצריך כי לא הייתה לנו שירותים", הוא אמר והוסיף שהם נאלצו להשתמש בבקבוקים ריקים. אסלין סיפר כי הוא שרד שלושה שבועות באכילת חתיכות לחם ומים - ו"בסופו של דבר נאלצנו להתחנן בפניהם שיתנו לנו מי ברז". היה חלון בתא, אבל לא היה בו "שום דבר שיגן עלינו מפני הגורמים החיצוניים", היה קר.

כשענה על השאלה מאיפה הוא הגיע, הוא הוכה. "ברגע שאמרתי בריטניה קיבלתי אגרוף ישר באף", אמר. אסלין אמר שהפעם היחידה שהוא שוחרר הייתה לעשות תעמולה או לקבל שיחות טלפון".

החוויה המפחידה שלו הגיעה לקיצה רק לאחר שרומן אברמוביץ' תיווך בחילופי שבויים יוצאי דופן. איידן, שהתאחד עם אמו וארוסתו האוקראינית, הודה: "מעולם לא חשבתי שאצא בחיים".

איידן בנה חיים חדשים באוקראינה ב-2018, והצטרף לחיל הנחתים. לאחר מכן הוא נלחם ברוסים לאחר פלישתם בפברואר. אבל הגדוד שלו נקלע למצב רע כשנגמר לו המזון והתחמושת במצור העקוב מדם על מריופול באפריל האחרון.

איידן נסע לרפובליקה העממית של דונייצק, הוא הובל לבית מעצר עם ברדס על ראשו והוכה שוב ושוב במקל כל לילה במהלך החקירה. כל תשובה שנתן נתקלה במכה נוספת, תוך שהם גם איימו לחתוך לו את האוזן.

לאחר שהתמוטט על הרצפה, הוא נפגע שוב במצחו - סובל מפציעות שהעולם יראה 24 שעות לאחר מכן, כאשר עושי דבריו של ולדימיר פוטין הודיעו על לכידתו ברשתות החברתיות.

במהלך חמשת החודשים הבאים, הוא הוחזק במשך 24 שעות ביממה בתא קטן עם ג'וקים וכינים. איידן אמר: "במשך כל חמשת החודשים בשבי, לא יכולתי לבכות. כששמעתי שקיבלתי גזר דין מוות רציתי לבכות אבל פשוט לא יכולתי. זה היה ממש עניין של הישרדות. החיים שלך נמצאים בידי האנשים האלה ואתה עושה מה שהם אומרים לך לעשות או שאתה סובל מההשלכות".

לבסוף הוא שוחרר בפעילות של רומן אברמוביץ', כשעלו למטוס ברוסטוב שברוסיה, הוא מצא שם את אברמוביץ' שלחץ את ידו של איידן ואמר לו: "טוב שאתה כאן". הוא הוסיף: "אברמוביץ' הסתכל על כולם. הוא היה קצת ביישן ולא רצה להטריד אותנו. זה היה מדהים. פחות מ-48 שעות קודם לכן הייתי בבידוד, טופלתי גרוע יותר מכלב ועכשיו הייתי על מטוס עם אנשים שלא רצו לפגוע בי".

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה רומן אברומוביץ עינויי נחקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד