כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
איראן דרשה תקיפת מתפללים

לא בטעות: הרוסים שיגרו מל"טים איראניים לעבר אומן

כוחות רוסים שיגרו בכוונה מל"טים איראניים מעל אומן כדי לתקוף את המתפללים שחוגגים בימים אלה את ראש השנה בעיר. במהלך הימים האחרונים הפילו הכוחות האוקראינים יותר מעשרה מטוסי שאהד-136 בדרום אוקראינה

לא בטעות: הרוסים שיגרו מל"טים איראניים לעבר אומן
מל"ט איראני מסוג 'שאהד' צילום: Iran international

כוחות רוסים שיגרו בכוונה תחילה מל"טי קמיקזה איראניים שאהד-136 מעל אומן כדי לתקוף מתפללים חרדים שחוגגים בימים אלה את ראש השנה בעיר, ע"פ הדיווח בתקשורת המקומית במהלך הימים האחרונים הפילו הכוחות האוקראינים יותר מעשרה מל"טים שאהד-136 בדרום אוקראינה. חלק מהמל"טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לאומן.

חלק מהמל"טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לאומן. הרוסים רצו להתמקד באתרים דתיים חסידיים עם קהל רב. גורם ביטחוני אוקראיני אמר לאחד מכלי התקשורת במדינה כי "פעולות טרור מתוכננות נגד אזרחים ישראלים הם אחד התנאים להעברת רחפנים של איראן לרוסיה. כידוע, זו לא הדוגמה הראשונה לשיתוף פעולה בין שתי מדינות טרור. לפני זמן לא רב הופל מטוס אזרחי אוקראיני באיראן, כנראה בטעות. אבל אפשר לראות את האינטרסים של הקרמלין מאחורי המקרה הזה". כך דווח ב'כאן חדשות'.

האתר שפרסם את הדיווח, נחשב לאתר אוקראיני אמין והמידע בדיווח מיוחס ל"מקורות בשירותי הביטחון" האוקראינים. האתר מציין במפורש כי בידי אוקראינה מידע לפיו האיראנים העמידו שני תנאים לרוסיה בעת מכירת המל"טים - אחד מהם הוא פגיעה באומן. התנאי השני לא צוין.

אומן מלחמת אוקראינה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד