כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התיר פיגועי התאבדות

גדול המסיתים נגד ישראל: מת השייח' יוסף אל-קרדאווי

השייח' המצרי יוסף אל-קרדאווי, מגדולי המסיתים נגד ישראל, מי שנתפס כמנהיגה הרוחני של תנועת האחים המוסלמים, מבכירי פוסקי ההלכה הסונים מת בקטאר בגיל 96. בשנים האחרונות הפך לשנוא מאוד לאור זיהויו עם האחים המוסלמים. זכור מאותו פסק הלכה מפורסם שהתיר פיגועי התאבדות בישראל | ברע"מ הספידו

גדול המסיתים נגד ישראל: מת השייח' יוסף אל-קרדאווי
יוסף אל-קרדאווי צילום: באדיבות המצלם

בארגון חמאס ובארגון הג'יהאד האסלאמי מבכים את מותו של איש הדת המוסלמי הבכיר, השייח' יוסף אל-קרדאווי. מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, פרסם הודעת תנחומים שבה שיבח את עמדותיו כלפי פלסטין, ירושלים ומסגד אל-אקצא ואת תמיכתו בזכויותיהם של הפלסטינים באמצעות נאומיו, פסקי ההלכה שלו וכתביו הרבים. בהודעת הג'יהאד האסלאמי נאמר כי היו לו חיים המלאים בשירות בעבור דת האסלאם ובעבור הסוגיות של אומתו: "אל-קרדאווי הקדיש את חייו להגנה על הסוגייה הפלסטינית ולתמיכה בזכות העם הפלסטיני להתנגדות/התקוממות".

רועי קייס מציין כי השייח' המצרי יוסף אל-קרדאווי, היה מגדולי המסיתים נגד ישראל, מי שנתפס כמנהיגה הרוחני של תנועת האחים המוסלמים, מבכירי פוסקי ההלכה הסונים מת בקטאר בגיל 96 ביום שני. בשנים האחרונות הפך לשנוא מאוד לאור זיהויו עם האחים המוסלמים. זכור מאותו פסק הלכה מפורסם שהתיר פיגועי התאבדות בישראל.

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע תנחומיו לאמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל ת'אני, על מותו של איש הדת הבכיר יוסף אל-קרדאווי בקטאר. בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וופא נכתב כי אבו מאזן כתב במכתבו לאמיר קטאר: "נבקש מהאל שישכנו ברחבי גן עדן, מי ייתן והאל ישרה עליכם סבלנות ונחמה".

גם התנועה האיסלאמית של רע"מ מבכה את מותו של השייח׳ אל-קרדאווי. בהודעת הספד מטעם ראש התנועה, שייח׳ ספוואת פריג׳, נכתב כי "אל-קרדאווי הקדיש את חייו למען הגנה על דת האיסלאם והמוסלמים".

מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, נאם אתמול בהלווייתו של איש הדת הבכיר השייח' יוסף אל-קרדאווי, בדוחא, בירת קטאר. הנייה התחיל את הספדו בדבריו "אנו מביעים תנחומים לעצמנו, לאמיר קטאר ולאומה הערבית על מותו של השייח' שלנו. האומה כולה נעמדת היום כהערכה למידת קומתו של השייח' אל-קרדאווי". הנייה הוסיף כי אל-קרדאווי הקדיש את חייו למען הסוגייה הפלסטינית והוסיף "ירושלים וכל פלסטין בוכים על לכתך היום". הנייה הוסיף: "אנחנו מדגישים היום שנמשיך בדרכנו -דרך הג'יהאד וההתנגדות. לא נוותר על סנטימטר מאדמת פלסטין. הסוגייה הפלסטינית הייתה ותישאר הסוגייה המרכזית של האומה הערבית". בהלוויה השתתף גם מנהיג חמאס בחו"ל, ח'אלד משעל, וסגן מנהיג חמאס בעזה, ח'ליל אל-חיה, לצד בכירים נוספים בארגון.

 

 

 

קטאר מפלגת רע"מ מצרים הסתה לטרור פיגוע התאבדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד