כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עשרות אלפי אורחים

החג במאה שערים: הילדים שאבדו והפסקות החשמל

ימי ר"ה עברו במא"ש ללא אירועים חריגים מלבד ילדים שאבדו ונמצאו, שעות ארוכות של הפסקת חשמל ואלפי אורחים שמילאו את חצרות בתי המדרש - כך הם אוכלסו

החג במאה שערים: הילדים שאבדו והפסקות החשמל
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

בשכונת מאה שערים שוכנים בתי מדרש של לא מעט חסידויות כשהבולטים והגדולים שבהם: חצרי החסידויות תולדות אהרון, תולדות אברהם יצחק, סלונים וברסלב (שול). בעבר, בתי המדרש של חסידויות אלו נבנו רק לאנשי ירושלים והישוב הישן, לפיכך גם בימים נוראים אז כל החסידים נוהגים להסתופף סביב רבם האדמו"ר ולהתפלל איתו בבית מדרש, המקום הספיק לכולם וזה לא היה שונה במיוחד מכל ימי שבת.

אך כיום ב"ה הקהילות גדלו והתרחבו לערים נוספות, ובימים נוראים כל החסידים מגיעים לבית המדרש, אז נוצרת בעיה גדולה של מקום לאכלסם, לפיכך, באותן חסידויות בנו גלריות ענק בתוך ומחוץ לבתי המדרש בכדי לשלש ואף יותר את מס' המקומות.

בית המדרש סלונים שבכל שבת מתפללים בו כאלף איש, בימי ר"ה הגיעו כשלושת אלפים איש, וכך בתו"א ובתוא"י שגם לשם הגיעו אלפי חסידים מהערים בית שמש, הר יונה, ביתר עלית ואף תושבי חוץ לארץ.

בנוסף בתי המדרש שכרו את כל האולמות בשכונה ומבנים של תלמודי תורה, בשביל מערך הסעדה וקידוש לכלל האורחים, את העלויות לקחו על עצמם בתי המדרש.

במהלך החג לא היו אירועים חריגים, מלבד כעשרה ילדים קטנים שאבדו להוריהם שלאחר זמן נמצאו דרך גמחים של ילדים אבודים. בנוסף בליל שני של החג בעקבות העומס, נפל החשמל ברחובות רבים בשכונת מא"ש, יש שמיד הביאו גויים שמשכו חשמל מבתים שלהם לא נפל אך בלילה לקראת חצות החשמל חזר

בחצר חסידות תוא"י ערכו טיש גדול בלילה הראשון של ר"ה, אך מפאת כמות האורחים הטיש התקיים באוהל ענק שנבנה לצורך סוכה בסמוך לבית מדרש, בנוסף בצאת החג התקיים טיש נוסף באותה סוכה וכך גם בחצר תולדות אהרון ערכו טיש ענק לנעילת החג בהשתתפות אלפי האורחים.

מאה שערים ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד