כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פעילה בולטת במחנה הרפורמיסטי

"עידוד מהומות": נעצרה בתו של נשיא איראן לשעבר

התקשורת האיראנית שמזוהה עם משמרות המהפכה דיווחה כי פאיזה האשמי רפסנג'ני, בתו של נשיא איראן לשעבר, נעצרה על ידי משמרות המהפכה "בגין הסתה של מתפרעים להפגנות רחוב במזרח טהראן"

"עידוד מהומות": נעצרה בתו של נשיא איראן לשעבר
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

שלטונות איראן עצרו הערב את פאיזה האשמי, בתו של הנשיא לשעבר אכבר-האשמי רפסנג'אני, באשמת הסתה ועידוד המהומות. האשמי הפכה לאורך השנים לאחת הפעילות הבולטות במחנה הרפורמיסטי, פעילת זכויות נשים ומבקרת חריפה של המשטר. בעבר נשפטה לתקופות מאסר שונות בגין פעילותה הפוליטית והעיתונאית.

בכמה הזדמנויות האשימה האשמי את המשטר כי הוא מרחיק במדיניותו את האזרחים מהאסלאם ואף קראה לכינון קשרים עם ארה"ב. באוקטובר 2020 אמרה בריאיון עיתונאי כי לא ניתן להתעלם מקיומה של ישראל במזה"ת וכי יש להתאים את המדיניות האיראנית לשינויים בזירה העולמית, כך דווח רז צימט, מומחה בתחום איראן.

בדצמבר 2018 הצהירה כי המשטר האיראני נותר על כנו בעיקר בזכות איומים והפחדה ולכן הסיכויים שייפול לבסוף גבוהים מאוד. "בכל חלק של החברה קבוצות של פעילים נמצאים בבית הכלא, בכל מקום יש חוסר ביעילות, במנהיגות ובהיגיון. אם יש ניסיון למצוא פתרונות לבעיות, המצב רק מחריף ואין סימן לשיפור".

איראן כזכור סוערת לאחר הריגת צעירה בת ה-22 בידי "משטרת המוסר" בגלל שעטתה את החיג'אב ב"אופן מרושל", בשבוע שעבר פרצו מהומות ברחבי המדינה מתחילת סוף שבוע שעבר, ושיאן הגיע בסוף השבוע האחרון, אז מפגינים נראו מסירים תמונות של מנהיג איראן לשעבר חומייני.

האירוע התחיל במהלך השבוע שעבר, כאשר צעירה בשם מהסה אמיני מכורדיסטאן ביקרה בטהראן. "משטרת המוסר" האיראנית ראתה אותה, וטענה כי היא "עטתה את החיג'אב בצורה מרושלת". אנשי המשטרה הכו את אמיני בצורה קשה, וכעבור שלושה ימים נקבע מותה בבית החולים.

ארגון אמנסטי מסר כי מצא עדויות לאלימות ב-20 ערים ו-10 מחוזות ברחבי איראן עם "דפוס מזעזע של כוחות הביטחון האיראניים שיורים אש חיה במכוון ולא חוקי על מפגינים", חלק מהם היישר לתוך הבתים.

איראן מהומות משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד