כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לראשונה ממלחה"מ השנייה

מפלגת הימין הקיצוני ניצחה בבחירות באיטליה

מפלגת "האחים האיטלקיים" זכתה בבחירות באיטליה והיא זו שתרכיב את הממשלה הבאה. נתון ההצבעה בבחירות הללו היה הנמוך ביותר בתולדותיה של איטליה - 64%. מנהיגת המפלגה ג'ורג'יה מלוני, תכהן כראש ממשלה, הממשלה הימנית הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה

מפלגת הימין הקיצוני ניצחה בבחירות באיטליה
תומכי המפלגה צילום: קמפיין הבחירות

ג'ורג'יה מלוני ומפלגתה "האחים של איטליה" זכו לרוב מובהק של מעל 20 אחוזים בבחירות והיא זו שתרכיב את הממשלה הבאה באיטליה. נתון ההצבעה בבחירות הללו היה הנמוך ביותר בתולדותיה של איטליה - 64%. מלוני תקים את הממשלה הימנית ביותר במדינה מאז מלחמת העולם השנייה.

מפלגת "האחים של איטליה" הוקמה ב-2012 אך שורשיה נטועים בתנועה הניאו פשיסטית האיטלקית של מוסוליני ב-1945 מי ששיתף פעולה עם היטלר. מלוני עזבה את מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני כדי להשיק את "האחים של איטליה" המלים הראשונות בהמנון האיטלקי.

ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן אמרה שהיא "לא מעוניינת להגיב על הבחירה הדמוקרטית של העם האיטלקי, באירופה יש לנו ערכים מסוימים שמובילים אותנו, וברור שנעמוד על המשמר". מנגד, מנהיגת הימין הקיצוני במדינה מרין לה פן בירכה: "העם האיטלקי בחר לשלוט בגורלו על ידי בחירת ממשלה פטריוטית. ברכותי למלוני שהתנגדה לאיומי האיחוד האירופי היהיר והאנטי-דמוקרטי".

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן כתב בטוויטר שהוא "מצפה לעבוד עם הממשלה באיטליה על מטרות משותפות כמו תמיכה באוקראינה ובעצמאותה, כיבוד זכויות אדם ובניית עתיד כלכלי יציב, איטליה היא בעלת ברית חיונית ומוערכת". ראש ממשלת בריטניה ליז טראס בירכה בקצרה את מלוני על "ההצלחה".

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ימני ואחד מתומכי מלוני, כתב בפייסבוק: "בראבו ג'ורג'ה", יועצו הפוליטי באלאש אורבן כתב: "בזמנים קשים אלו, אנו זקוקים יותר מתמיד לחברים שחולקים את החזון ואת הגישה שלנו לאתגרים שעמם אירופה מתמודדת".

ראש ממשלת איטליה איטליה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד