כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מינוי מפתיע

המלך הסעודי מינה את בנו לראש הממשלה

בצעד מפתיע מינה היום מלך סעודיה סלמאן את בנו, יורש העצר מוחמד בן סלמאן לתפקיד ראש הממשלה. בצו המלכותי שהוציא הודיע על מינוי זה, ועל מינוי בנו הנוסף, חאלד לתפקיד שר ההגנה

המלך הסעודי מינה את בנו לראש הממשלה
המלך ויורש העצר צילום: משרד החוץ הסעודי

בצעד חריג שנועד להכשיר את בנו לירושה, הודיע היום מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז כי הוא ממנה באופן רשמי את בנו, מוחמד בן סלמאן, לתפקיד ראש הממשלה. צעד זה לא יוביל למהפכה ממשית ביחסי הכוחות בבית המלוכה הסעודי, אלא רק מהווה חותמת רשמית לכך שיורש העצר מוחמד בן סלמאן הוא האחראי לניהול הממשלה.

מזה שבע שנים משמש סלמאן כמלך סעודיה, השביעי במספר. הוא החליף בתפקיד זה את המלך עבדאללה, והגיע אליו לאחר ששימש בתפקיד שר ההגנה. המלך סלמאן בן 86, ונערך להכשרת הדור הבא שיחליף אותו, ובראשו יורשו - בנו מוחמד בן סלמאן.

למעשה, כבר עכשיו מנהל מוחמד בן סלמאן בן ה-37 את סעודיה, והוא שליטה דה פקטו. מצבו הבריאותי של אביו המבוגר לא מאפשר לו לנהל מדינה, ובנו ממלא תפקיד זה. יחסו של יורש העצר לישראל טוב ביחס לקודמיו, ובריאיון ל"אטלנטיק" אף הצהיר כי הוא מכיר בזכות קיומה של מדינת היהודים. עוד אמר כי: "ישראל אינה אויבת, אלא בעלת ברית אפשרית". אחד מן האינטרסים המקרבים את סעודיה ואת ישראל אחת אל השנייה הוא האיום המשותף מכיוון איראן, ובעבר נעשו נסיונות להגיע להסדר בין ישראל לסעודיה בעקבות איום זה.

בנוסף למוחמד בן סלמאן שנכנס לתפקיד ראש הממשלה בהוראת אביו, מינוי מעניין נוסף שהתרחש בסעודיה הוא מינויו של חאלד בן סלאמן לתפקיד שר ההגנה. שני המינויים הללו של המלך סלמאן מהווים צעד סמלי נוסף המבצר את מעמד בניו בשלטון הסעודי.

סעודיה מלך סעודיה מוחמד בן סלמאן שר ההגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד