כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מיוסי גרין לאיציק אשל • כל אלבומי החג

יוסי גרין מגיש את אבריימי רוט • ישי לפידות יוצא לדרך עם ה'מועצת' • ואיציק אשל משיק אלבום חדש • חידושי המוזיקה לחג

יוסי גרין. צילום: ארכיון
יוסי גרין. צילום: ארכיון



'מועצת השירה היהודית' – פורצת לחיינו

הפרויקט המוזיקאלי של ישי לפידות ויוחאי כפיר, – כבר כאן. לאחר שחברי 'המועצת' סיימו את הצילומים ל-DVD של המופע המיוחד בצוותא ת"א, הם מתפנים להשתלט על ההופעות בחול המועד הקרוב.

את המועצת מלווה המנהל המוזיקאלי מאסטרו יוני אליאב, אשר אחראי בין היתר על העיבודים הרעננים, יחד עם ההרכב המקצועי אשר לא לחינם הינו מהמבוקשים באירועי המגזר בשנים האחרונות.

ישי לפידות מספר: "רק לאחרונה הרשתי לעצמי להגשים חלום לא חדש, לחזור אל הזמנים בהם הלב דיבר. ימים שבהם היית צריך להפריש קצת יותר זמן, והרשית לעצמך לשבת ולהתענג על ניגון. ניגון שאט אט תפס מקום נכבד בחדרים של ליבך. זמנים בהם לא נצרכת לאפקטים חשמליים ודיגיטליים, לא נזקקת לאפקטים ויזואליים מהממים, זמנים בהם נתת לנפש שלך להתעלות רק מתוך ניגון מתוק שידע לאט ובביטחון, בנחת ובשמחה - להתנחל אצלך בלב".

יוסי גרין מגיש: אברימי רוט 'אמת ויציב'

לאחר כשנתיים של עבודה מאומצת, מגיש יוסי גרין, את האלבום: 'אמת ויציב' - 'רוט & גרין' יחד עם הזמר ובעל המנגן אברימי רוט.

שיתוף הפעולה בין השניים הניב אלבום גדוש בעשרה להיטים, כשהמיוחדים שבהם: 'ה' אלוקים' הלהיט הקצבי של אברימי שהשתחרר כסינגל לפני מס' שבועות וכבש את תחנות הרדיו וחתונות המגזר, 'אמת ויציב' שיר הנושא של האלבום ולהיט קצבי נוסף, 'יצוה' בעיבוד ג'אז מפתיע ומיוחד, 'זכור' בעיבודו של דודי רוט (אח של...), 'מי אדיר' ביצוע מרטיט לשיר שהולך ללוות חופות רבות בקרוב, וכמובן 'משה ואהרון' שהוגדר כאחד החידושים המרעננים שיצאו בשנים האחרונות.

באלבום משתתפים מיטב אמני המוזיקה, הפסנתרן העולמי ר' מנחם בריסטובסקי, אבי סינגולדה, אייל שילוח וחבורת כלי המיתר, כאשר על רוב העיבודים אחראי המעבד יהושע פריד.

בימים האחרונים בעוד האלבום נמצא בשלבי השלמה אחרונים, הלך לעולמו איש החסד והמעש ר' לוי בן ר' הלל רוט ז"ל אביו של אברימי יבדלחט"א, אברימי החליט אפוא להקדיש את ההתעוררות שיגרמו השירים המרגשים לעילוי נשמת אביו המנוח.
לפני מס' שבועות התראיין יוסי גרין בתכניתו של יוסי צוויג 'פרוג'קט Z' בתחנת הרדיו הפופולארית של נחום סיגל בארה"ב וסיפר על העבודה עם אברימי על האלבום החדש. במהלך הריאיון מתאר יוסי גרין את היכולות הווקאליות המרשימות של אברימי בהתפעלות עצומה עד כדי השוואה בין אברימי לבין גדול החזנים יוסל'ה רוזנבלט ז"ל.



במונולוג המובא בעטיפת האלבום כותב יוסי גרין: "בסיעתא דשמיא אין סופית ובהתרגשות רבה, אני גאה להציג את האלבום החדש של אברימי רוט ־ אמת ויציב. אברימי התברך באחד הקולות המיוחדים ביותר, ובאישיות מתוקה מדבש, אשר עמם הייתה לי הזכות לעבוד. את קולו אני יכול רק לתאר כקול מנחם ומלטף, בריטון / טנור יהודי, מלא שמחה, לב ונשמה..."

בעבר הוציא אברימי שני אלבומי אולפן; 'אתה נגלית' - חזנות, 'מלאכי השרת' - שירה, ועוד שני אלבומי 'זיץ' שהתקבלו באהדה רבה ואף הצליחו להשיג פופולאריות רבה עם מאות אלפי צפיות בערוץ המיוחד של אברימי רוט ביו-טיוב. בימים אלו חוזר אברימי רוט ממקסיקו לאחר שניגש בפני העמוד כבעל תפילה כמידי שנה בתפילות הימים נוראים.



אחד השירים שיוסי כתב לאברהמי, לא הצטלצל לאחר העבודה באולפן ולאחר כמה נסיונות נבחרו הטקסט 'תתקבל צלותהון' מתוך קדיש. כשאברהמי סיים את ההקלטות, העיר יהושע פריד המעבד שההשלמה כולל 'עושה שלום' נשמעת כמו לויה אבל ההחלטה נפלה להמשיך אכן את הקדיש עד וכולל עושה שלום. לימים, כשנפטר אביו בחטף, שח אברהמי 'קדיש לאבא כבר יש לי' ( 'תתקבל' לא מופיע בקדיש יתום )



המפיק יוחאי כפיר אמרגנו ומנהלו האישי של אברימי מספר: "האלבום הושק במסגרת שיתוף פעולה עם מגזין משפחה בישראל וארה"ב, ויצא למכירה בחנויות המובחרות, במקביל הושק האלבום במארז מפואר וייחודי, ומופץ בימים אלו לאנשי תקשורת ותעשיית המוזיקה היהודית. בנוסף, בע"ה לאחר החגים יצא מופע משותף עם אברימי ויוסי גרין ושבתות מיוחדות"

איציק אשל: אל חובי סלח

אחרי הצלחה חוצת מגזרים, פרויקט שירי שבת חלק א' שנמכר במעל 25000 עותקים ומתקרב לדיסק פלטינה. הזמר והיוצר איציק אשל משחרר שיר ראשון מתוך פרוייקט שירי שבת חלק ב

"אל חובי סלח" לחן ערבי ישן שבמקור ביצע הזמר עבד חלים חאפז, מילים של ר' משה ניסים משה הלוי ז"ל , והפקה מוזיקלית של דוד ביתן



לאלעד צפירה יש לחן משלו ל'תיקון הכללי'

אלעד צפירה בביצוע מיוחד ומרגש לתיקון הכללי




שירה חסידית זמר מוזיקה דיסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד