כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"בלתי מתקבלות על הדעת"

דנמרק ושוודיה טוענות: דליפות הגז "פעולות מכוונות"

באירופה חוקרים שלוש נקודות של דליפת גז במערכת הצינורות בים הבלטי שהן חלק ממערכת הגז "נורדסטרים" שמחברת בין רוסיה לאירופה. האירוע התרחש במים הטריטוריאלים של דנמרק סמוך לאי הדני בורנהולם. נשיאת הנציבות האירופית אמרה "חשוב ביותר לחקור כעת את התקריות כדי לקבל בהירות מלאה על מה קרה ומדוע"

דנמרק ושוודיה טוענות: דליפות הגז "פעולות מכוונות"
אסדת הגז צילום: צילום מסך

באירופה חוקרים שלוש נקודות של דליפת גז במערכת הצינורות בים הבלטי שהן חלק ממערכת הגז "נורדסטרים" שמחברת בין רוסיה לאירופה. האירוע התרחש במים הטריטוריאלים של דנמרק סמוך לאי הדני בורנהולם. 

ראשי ממשלת דנמרק ושוודיה אמרו כי הערכה של הרשויות מצביעה על כך שהדליפות במערכת הצינורות בים הבלטי שהן חלק ממערכת הגז "נורדסטרים" לא היו מקריות. נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה שזה "חשוב ביותר לחקור כעת את התקריות כדי לקבל בהירות מלאה על מה קרה ומדוע". עוד אמרה, "כל שיבוש מכוון של תשתית אנרגיה אירופית פעילה אינו מקובל ויוביל לתגובה החזקה ביותר האפשרית".

הדליפות מהצינורות

כשנשאלה האם היא חושבת שהתקרית היא התקפה על דנמרק, אמרה ראש ממשלת דנמרק מט פרדריקסן כי ההדלפות אירעו במים בינלאומיים ו"התשובה היא לא". סוכנות האנרגיה הדנית הודיעה שהדליפות מהצינורות, שניהם מלאים בגז, יימשכו "לפחות שבוע".

ראש ממשלת שוודיה מגדלנה אנדרסון אמרה שמודיעין משבדיה וגם מדנמרק הצביע על אותו כיוון. "יש לנו מודיעין שוודי, אבל גם קיבלנו מידע מדנמרק, ועל סמך זה הגענו למסקנה שזה כנראה מעשה מכוון. זה כנראה עניין של חבלה", אמרה אנדרסון.

כמו עמיתתה פרדריקסן, מדנמרק היא אמרה שזה לא נחשב למתקפה. "זה לא עניין של התקפה על שטח שבדי או דנמרק. אבל עם זאת, הממשלה לוקחת את מה שקרה ברצינות רבה, לא מעט לאור המצב הביטחוני הנוכחי בקרבתנו", אמרה אנדרסון.

הרשויות הימיות זיהו דליפת גז מדרום מזרח לאי הדני בורנהולם כגורם הסביר לבעיה המשפיעה על נורד סטרים 2. פקידים דנים הזהירו מפני איום על הספנות באזור וביקשו מכלי השיט להתרחק.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה גז דליפת גז שוודיה דנמרק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד