כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חיפשו ב-24 נכסים

פשיטה משטרתית ענקית על מקורבי הנשיא פוטין

יותר מ-60 שוטרים פשטו על יאכטה מפוארת בצפון גרמניה הקשורה לאיש עסקים רוסי שהואשם בהפרת סנקציות ובהלבנת הון, כך אמרו תובעים בפרנקפורט ביום שלישי. מדובר ב"רשת ענפה ומורכבת של חברות ותאגידים"

פשיטה משטרתית ענקית על מקורבי הנשיא פוטין
אילוסטרציה צילום: unsplash

חוקרים בגרמניה ערכו חיפוש ביאכטה השייכת לטייקון רוסי כחלק מחקירת הלבנת הון. כלי השיט הוא יאכטת התענוגות הגדולה בעולם מבחינת משקל.

יותר מ-60 שוטרים פשטו על היאכטה המפוארת בצפון גרמניה הקשורה לאיש העסקים שהואשם בהפרת סנקציות ובהלבנת הון, כך אמרו תובעים בפרנקפורט ביום שלישי.

כלי השיט באורך 155 מטר, שוויו מוערך בכ-600 מיליון דולר, ובעבר עגנה במספנה בהמבורג מאז אוקטובר 2021 לצורך תיקונים. הספינה עוגנת כעת בעיר הנמל הצפונית ברמן.

הרשויות בגרמניה זיהו את החשוד רק כאיש עסקים רוסי בן 69. באותו זמן, המשטרה פשטה על וילה על שפת האגם בעיר הרשומה על ידי אלישר אוסמנוב בן ברית קרוב של ולדימיר פוטין. הם גם חיפשו ב-24 נכסים אחרים הקשורים אליו במדינות הגרמניות באדן-וירטמברג, בוואריה, המבורג ושלזוויג-הולשטיין, כך דיווח תאגיד השידור הגרמני DW.

התובעים טוענים שהם חוקרים את העברת כמה מיליוני יורו שנרכשו בפעילויות לא חוקיות, כולל העלמת מס. הם אמרו כי מדובר ב"רשת ענפה ומורכבת של חברות ותאגידים".

לדברי החוקרים, פשיטת היאכטה בוצעה גם לבקשה ממשרד המשפטים האמריקני, שפתח בחקירה משלו. בהצהרה ביום שני כינו נציגי אוסמנוב את ההאשמות "חסרות בסיס ומשמיצות".

העיתון הבריטי 'סאנדיי טיימס' דירג את אוסמנוב במקום ה-6 ברשימת האנשים העשירים בעולם בשנת 2021. הוא היה אחד מעשרות מיליארדרים רוסים שנפגעו מסנקציות מערביות לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה. בעוד ארה"ב החרימה את הנכסים האישיים שלו, היא נמנעה מהטלת סנקציות על החברות הנשלטות על ידו, בתחום המתכות והכרייה, במטרה לא להעלות את מחירי הסחורות, הוא מתגורר כיום באוזבקיסטן מולדתו.

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה משטרת גרמניה פרנקפורט יאכטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד