כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מגייסים נכים

דיווח: אדם הצית את עצמו בנסיון להימנע מגיוס לצבא

רוסיה אמורה לפתוח מרכז גיוס לצבא בגבול עם גאורגיה, שם נוצרו תורים אדירים בזמן שגברים רוסים מנסים לברוח מהמדינה כדי להימנע מלהישלח להילחם באוקראינה. שני אחים נסעו במשך ימים מבשקיריה, כ-1,500 ק"מ מזרחית לבירה מוסקבה. אזרח אחר הצית את עצמו בנסיון להימנע מגיוס לצבא

דיווח: אדם הצית את עצמו בנסיון להימנע מגיוס לצבא
הגבר ששרף את עצמו נלקח לטיפול רפואי צילום: צילום מסך

השוטרים הרוסים במעבר הגבול עם גאורגיה יתנו צווי גיוס ל"אזרחים בגיל ההתגייסות" בגבול עם גאורגיה, כך הודיעו הרשויות ברוסיה. תמונות לוויין הראו תורים ארוכים הנמשכים קילומטרים מרוסיה. כאשר כל העוברים לגאורגיה נראים מותשים, כך דווח כתב ה-BBC.

"הם רעבים וחסרי שינה - אבל עם תחושת הקלה שהגיעו למקום מבטחים" דיווח הכתב רייהאן דמיטרי. "אנשים הגיעו בקבוצות, גוררים אחריהם את המזוודות, אחרים הגיעו ברכב או על אופניים". דימה וז'ניה, שני אחים בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם, אמרו שהם נסעו במשך ימים מבשקיריה, כ-1,500 ק"מ מזרחית לבירה מוסקבה.

משרד הפנים של הרפובליקה הצפונית אוסטיה של רוסיה, היכן שנמצא מעבר הגבול לגאורגיה, הודיע ש-60 מאנשיו כבר נפרסו שם, ותיאר את המצב כ"מתוח ביותר". עוד נמסר כי מרכז הגיוס לצבא ייפתח "בעתיד הקרוב". כמו כן דווח על תורים ארוכים במעברי הגבול של רוסיה עם מונגוליה וקזחסטן.

משרד ההגנה הרוסי הודיע אתמול (שלישי) כי לא יבקש את הסגרתם של אזרחים רוסים הנוסעים לחו"ל כדי להימנע מגיוס לצבא. בצעד יוצא דופן ביום שני, הקרמלין הודה שנעשו טעויות במסע הגיוס שלו, על רקע ההתנגדות הציבורית הגוברת ברחבי המדינה.

"יש מקרים שבהם הצו מופר", אמר דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, והוסיף כי "כל השגיאות יתוקנו". דיווחים רבים ברשתות החברתיות על אנשים ללא ניסיון צבאי שגויסו, או שהם מבוגרים מדי או אפילו נכים, ברשתות החברתיות דווח על אדם שהצית את עצמו בנסיון להימנע מגיוס לצבא. מאז הודעת הגיוס, יותר מ-2,000 בני אדם נעצרו בהפגנות נגד הגיוס ברחבי רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה גאורגיה גזרת גיוס גיוס לצבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד