ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
צעד תקדימי

השרה שקד פועלת לראשונה לגרש משפחות מחבלים

שרת הפנים איילת שקד פנתה בימים האחרונים לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב ודרשה לגרש את קרובי משפחתו של המחבל פאדי קונבר, שעמד מאחורי הפיגוע בטיילת ארמון הנציב בירושלים בינואר 2017 - שבו נרצחו ארבעה חיילים ונפצעו 18 אזרחים נוספים

השרה שקד פועלת לראשונה לגרש משפחות מחבלים
הפיגוע בארמון הנציב צילום: יונתן זינדל פלאש 90

שרת הפנים, איילת שקד פנתה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, בבקשה לגרש את קרובי משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים בו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל וזאת לאחר שהורתה לשלול לאלתר את מעמדם לאחר אישור בית הדין לעררים.

ל-7 בני המשפחה שמעמדם נשלל אין כל עילה חוקית לשהות בישראל וככל שהם נמצאים בשטחה כעת, הרי הם שוהים שלא כדין ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל.

בעוד שדברים אלו תקפים לכל שוהה שלא כדין, במקרה הזה קיימת חשיבות רבה במיוחד להרחיקם באופן מידי על מנת להשיג את תכלית ההחלטה ופסק הדין- להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים.

בתקופה ביטחונית זו, דחיפות הפעולה מקבלת משנה תוקף, שכן מחובתנו כלפי אזרחי מדינת ישראל היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להגן על הציבור פני הטרור הרצחני שמאיים להרים את ראשו.

כידוע, האחריות הביצועית על הרחקת שוהים שלא כדין תושבי יהודה ושומרון מונחת על כתפי משטרת ישראל ומשמר הגבול ועל כן, השרה פנתה לשר לביטחון הפנים האמון על כוחות הביטחון על מנת שיפעלו לגרש את קרובי המשפחה של המחבל באופן מידי.

שרת הפנים, איילת שקד: ״בצעד תקדימי שאזרחי המדינה ובראשם משפחות שכולות מחכים לו שנים רבות, אני פועלת לגירוש משפחות מחבלים.
אחרי ששללתי את מעמדן, כעת אני ממשיכה לפעול ולדאוג שהן לא יהיו כאן. זו חובתי כשרת פנים בממשלת ישראל, להמשיך להילחם עבור המשפחות השכולות ועבור יקיריהן ששילמו את המחיר הכבד של הטרור. מדינת ישראל צריכה להילחם בטרור בכל האמצעים העומדים לרשותה והגיע זמן להשתמש גם בכלי זה לצורך הרתעה"

איילת שקד גירוש מחבלים עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד