י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ערן שיוביץ מנתח את הביטוי "ריהוט משרדי"

ריהוט משרדי הוא ללא ספק אחד הביטויים התחרותיים והפוריים יותר בתחום הרהיטים בגוגל. מדובר בביטוי עם נפח חיפוש יפה מאוד וגם תחרות משמעותית - 3 מודעות גוגל אדס כשבראשונה סייט לינקס רבים. בצד ימין ניתן לראות מודעות תמונות של גוגל

ערן שיוביץ מנתח את הביטוי "ריהוט משרדי"
ריהוט משרדי צילום: פיקסביי

במסגרת סיכומי השנה הקודמת ולקראת השנה החדשה פנינו אל ערן שיוביץ, יועץ קידום אתרים וביקשנו ממנו לנתח את המצב כפי שקיים כרגע בתוצאות הביטוי "ריהוט משרדי" וכן את המגמות של השנתיים האחרונות. מכיוון שערן לא קיבל גישה לסרץ קונסול של האתרים המובילים בקטגוריה הניתוח מבוסס על אחד הכלים המקצועיים בעולם הSEO ולכן הוא בגדר הערכה בלבד.

קרדיט: צילום מסך מגוגל

לאחר מכן אנו מקבלים את התוצאות המקומיות של גוגל עסקים. רק לאחר מכן אנו מקבלים את התוצאות האורגנית. ארבע תוצאות אורגניות ואז תוצאה מגוגל תמונות. ללא ספק שגוגל מזהה את הביטוי כביטוי ויזואלי ולכן יש חשיבות גדולה למי שמתחרה בו הן על תמונות עם אלט טאג, שימוש בגוגל ביזנס וייתכן ואף פרסום של תוכן ויזואלי באתרים שונים.

את המקום הראשון לוקח אתר בשם מיליון כסאות שבשונה משלושת המתחרים אותם עקף הוא עושה זאת עם דף פנימי ולא עם דף הבית. יתר על כן נראה כי האתר נכנס להתחרות בביטוי זה ביולי 2021 ודי מהר השתלט על המקום הראשון למרות התחרות האינטנסיבית. האתר חווה ירידות קלות ותנודתיות לאורך השנה וקצת מאז שהשתלב בתוצאות אך הצליח לשמור על מיקומו הגבוה יחסית. האתר ששלט במקום הראשון עד לכניסת מיליון כסאות והתחזקות אתר פיטרו היה האתר של גבאי ישראל שנחלש והתמקם במקום השלישי בביטוי.

גם מיליון כסאות וגם פירטו נבנו על פלטפורמת וורדפרס שכנראה סיפקה להם יתרון תחרותי על גבאי ישראל שבנוי כנראה בפלטפורמה ישנה יותר. הדף של מיליון כסאות מקבל רק חמישה קישורים לדף שממוקם במקום הראשון אך קישורים חכמים עם אנקור משתנה בין הביטויים ריהוט משרדי, ריהוט למשרד, ריהוט משרדי פרקטי וכולי. אמנם האתרים למעט אחד אינם חזקים במיוחד אך הקישורים יוצאים מתוכן ונראה כי נבנו בצורה מקצועית (שניים מהאתרים מקושרים לדניאל זריהן). נראה כי הדף מפצה על כמות הקישורים בעוצמת הדומיין שמבוסס על 230 דומיינים מפנים כגון ווינט, איזי, מזרחי טפחות ועוד. גם פיטרו מכניס קישורים מאתרים כגון ווינט, מאקו, וואלה, דה מרקר, גיק טיים ועוד אך בכמות קטנה יותר ממיליון כסאות.  לגבאי ישראל כמות קטנה משמעותית של קישורים (פחות מארבעים) והם אינם באותה רמה כמו שני המתחרים הקודמים.

לפי הנתונים הראשוניים היה נראה כי פיטרו היה צריך לקחת את המקום הראשון. עם זאת הוא לא. ייתכן והסיבה לכך היא מבנה התוכן באתר – במיליון כסאות מדובר בתוכן חד ובנוי נכון ופשוט בנושא ריהוט משרדי וייתכן שהיא נובעת מריבוי הקישורים הנכנסים מאתרים באיכות נמוכה (ספרתי לא מעט קישורים מאתרים עם סיומת של הרפובליקה של פלאו. אם אתם שואלים מה? כנראה זה גם מה שגוגל שאלו). בכל מקרה צריך ניתוח מעמיק יותר כדי להבין פער זה.

גוגל משרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד