כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החטא ועונשו

איגוד הרופאים פיטר את נשיאו כי נפגש עם ראיסי

איגוד הרופאים האיראני-אמריקאי פיטר את נשיאו בגלל שקיים פגישה עם נשיא איראן אברהים ראיסי במהלך ביקורו בניו יורק. הארגון גם ביקש ממנו "להרחיק את עצמו לחלוטין מהארגון שבמהלך 30 שנותיו היה אך ורק ארגון מדעי"

איגוד הרופאים פיטר את נשיאו כי נפגש עם ראיסי
ראיסי מניף את דיוקנו של סולימאני בעצרת האו"ם צילום: צילום מסך

נשיא איגוד הרופאים האיראני אמריקאי נפגש עם נשיא איראן בארה"ב, ופוטר מתפקידו. ביום ראשון האחרון פורסמה הצהרה מטעם האיגוד שבה נאמר כי הקהילה האיראנית-אמריקאית לא תשתוק עוד לנוכח הפיוס והשיוך עם "המשטר המרושע הזה". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

מועצת המנהלים ומועצת הנאמנים של איגוד הרופאים האיראני-אמריקאי (IAMA) אמרו בהודעה כי הפגישה של ד"ר שרווין מורטזאווי עם ראיסי - שנחשפה בעקבות תמונה מהפגישה - לא נקבעה על ידי האיגוד, והוסיפו כי הם לא היה מודעים לחלוטין לפגישה כזאת.

קבוצת איראנים נפגשים עם נשיא איראן בארה"ב במהלך העצרת הכללית של האו"ם בשבוע שעבר - צילום Iran international

בגינוי חריף של הפגישה, נמסר מארגון ה-IAMA כי "ללא קשר לסיבה, זה לא היה מקובל על חברי הדירקטוריון, ולכן בהתאם ובפה אחד ביקש ממנו הדירקטוריון להתפטר לאלתר". ה-IAMA גם ביקש ממנו "להרחיק את עצמו לחלוטין מהארגון שלנו, שבמהלך 30 שנות ההיסטוריה שלו היה אך ורק ארגון מדעי, הומניטרי, לא פוליטי, לא דתי וללא מטרות רווח".

"אנחנו, כחברי IAMA, כמו איראנים אחרים בכל רחבי העולם, מגנים בחריפות את מה שקרה למאסה אמיני, נערה צעירה וחפה מפשע, כהפרה מובהקת של זכויות אדם", נכתב בהתייחס למותה של הצעירה בת 22. היא מתה במעצר של משטרת החיג'אב כי לא צייתה להוראות הקפדניות של משטרת המוסר.

איראן אברהים ראיסי עצרת הכללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד