כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בנק הפועלים התקין שטר פרוזבול אצל הרב הראשי לנתניה

שטר הפרוזבול שנוסח ע"י פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, נחתם בקבלת קניין ע"י נציגי הנהלת הבנק וכן ע"י הרב הראשי והרבנים חברי הרכב שעמו

בנק הפועלים התקין שטר פרוזבול אצל הרב הראשי לנתניה
מעמד הפרוזבול צילום: צורי פטל

ימים אחדים לפני ראש השנה ולקראת סיום שנת השמיטה, הגיעו נציגי בנק הפועלים ללשכתו של הרב הראשי לנתניה הרב קלמן מאיר בר וערכו, במותב תלתא,  שטר פרוזבול כהלכתו. אופיר אוחנה מנהל האגף הקמעונאי בבנק הפועלים וישראל דקלבוים, מנהל פעילות הבנק במגזר החרדי, הציגו בפני הרב הראשי את החלטת הנהלת הבנק ויפוי כוח שניתן כדין וכחוק לצורך הסדרת שטר הפרוזבול.

שטר הפרוזבול שנוסח ע"י פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, נחתם בקבלת קניין ע"י נציגי הנהלת הבנק וכן ע"י הרב הראשי והרבנים חברי הרכב שעמו. "אנחנו בית דין שמענו דברי הנהלת הבנק ויפינו כחם דלא תשמט ליה שביעית ויגבו כל חובותיהם על ידי פרוזבול זה כתקנת הלל וחז"ל". לקראת תחילת שנת השמיטה תשפ"ב,  ערך  בנק הפועלים שטר פרוזבול בלשכתו של נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו, שצירף אליו שניים מחברי ביה"ד הגדול.

קרדיט: צורי פטל

הרב הראשי לנתניה  הדגיש את חשיבותו של הפרוזבול גם בימינו על רקע המצב הכלכלי. "הפרוזבול היא תקנה חברתית מהמעלה הראשונה והדבר מגלה את רגישותם של חכמינו לנושאים חברתיים והיבטים כלכליים. הפרוזבול, כמו גם שנת השמיטה ומצוותיה, מחזק ומעמיק את האמונה, כי בורא עולם הוא הזן ומפרנס בהשגחה פרטית ולא כוחי ועוצם ידי עשו לי את החייל הזה". הרב הראשי שיבח את הרגישות החברתית שמגלה בנק הפועלים ומנהליו למצוקות חברתיות.

פרוזבול בנק הפועלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד