כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כמה דרך האינטרנט?

נתוני ההשבה למפקד האוכלוסין: אלו הערים המובילות

שנת תשפ"ג נפתחת עם 72% אחוזי השבה למפקד האוכלוסין 2022, השביעי והחדשני של מדינת ישראל | העיר מודיעין מכבים רעות עם אחוז ההשבה הגבוה ביותר מקרב הרשויות הגדולות. מועצה מקומית אלקנה עם אחוז ההשבה הגבוה ביותר בקרב רשויות קטנות

נתוני ההשבה למפקד האוכלוסין: אלו הערים המובילות
חתימה אצל עו"ד צילום: פיקסביי

עם פתיחת שנת תשפ"ג, מפרסמת היום (רביעי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) את נתוני ההשבה למפקד האוכלוסין 2022, המפקד השביעי והחדשני ביותר שקיימה מדינת ישראל עד כה.  

72% מתושבי מדינת ישראל שנבחרו להשתתף במפקד ולהשיב על השאלון המפקדי - כבר עשו זאת. 38% מתוכם השיבו באתר האינטרנט, 30% בראיון טלפוני ורק 4% השיבו בראיון פנים אל פנים בשטח. זה הישג אדיר למפקד האוכלוסין החדשני והדיגיטלי של ישראל.

הנדגמים שטרם מילאו את השאלון המפקדי, יצטרכו למלא את השאלון עד ה- 31 בדצמבר 2022, מועד סיום המפקד.

העיר מודיעין מכבים רעות מובילה בקרב הרשויות הגדולות עם 85% אחוזי השבה, אחריה העיר ראש העין עם 84% אחוזי השבה, העיר מודיעין עילית עם 83% אחוזי השבה, הערים בית"ר עילית והוד השרון עם 81% אחוזי השבה. 

בקרב הרשויות הבינוניות (בגודל של 14-56 אלף תושבים), הרשות המצטיינת בהשבה היא בנימינה-גבעת עדה עם 86% אחוזי השבה. הרשויות גני תקווה, שוהם וחריש עם 84% אחוזי השבה. המועצה המקומית אלקנה מובילה עם 93% אחוזי השבה. 

בקרב הרשויות הערביות מובילות: כפר כנא עם 65% אחוזי השבה, עראבה עם 63% אחוזי השבה, דיר חנא עם 59% אחוזי השבה וס'חנין עם 57% אחוזי השבה והעיר נצרת עם 56% אחוזי השבה. 

ניצן הכהן - מנהל מפקד האוכלוסין הגיב לנתונים ואמר: "תושבי מדינת ישראל מבינים את חשיבותו של מפקד האוכלוסין 2022 לשיפור עתידי של איכות החיים של כולנו בעשור הקרוב. אחוזי ההשבה בקרב תושבי ישראל עד כה משקפים זאת היטב. קורא לתושבים שנבחרו להשתתף וטרם השיבו, להיכנס לאתר 'מפקד האוכלוסין 2022', להשיב על השאלון המפקדי באתר וליהנות משובר מתנה לקניות".

מפקד האוכלוסין 2022 הוא המפקד השביעי שמקיימת הלמ"ס מקום המדינה. בהתאם למתודולוגיה המפקדית רק שבעה אחוזים מכלל תושבי המדינה, המהווים כ- 700 אלף תושבים ותושבות, נבחרו להשתתף במפקד. על המשתתפים להשיב לשאלון מפקדי העוסק בנושאים דמוגרפיים- חברתיים וכלכליים. ההשבה על השאלון המפקדי אורכת כשלושים דקות. לראשונה ניתן להשיב לשאלון המפקדי באמצעות מחשב, דרך אתר המפקד. זאת בנוסף לאפשרות השבה בראיון טלפוני או פנים אל פנים. רק המשיבים דרך האתר יקבלו שובר מתנה.  

 

 

 

סקר מדגם אוכלוסייה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד