כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"עקב התפתחויות האחרונות"

בישראל נערכים לגל עלייה מקרב יהודי רוסיה

בישראל נערכים לעלייה מוגברת מרוסיה בשל 'גזרת הגיוס' של הקרמלין והממשלה צפויה לאשר בתחילת השבוע הקרוב תוכנית רחבה בהיקף של 90 מיליון ש"ח לקליטתם של היהודים וזכאי שבות המגיעים מרוסיה למדינת ישראל

בישראל נערכים לגל עלייה מקרב יהודי רוסיה
משה שי, פלאש 90

בעקבות גיוס החיילים ברוסיה ומה שנראה כמו עליית דרגה בלחימה בין רוסיה לאוקראינה, החשש בקרב יהודי רוסיה גובר וכך גם עליית היהודים לישראל תגדל בימים הקרובים.

בישראל נערכים לגל עלייה, וביום ראשון הקרוב יאשרו בממשלה את הצעתם של שרת הקליטה פנינה תמנו שטה ושר האוצר אביגדור ליברמן לסייע ליהודי רוסיה.

רבני רוסיה התכנסו לפגישת חירום: שולחים מסרים כנגד הרבנים

הממשלה תאשר תוכנית רחבה בהיקף של 90 מיליון ש"ח לקליטתם של היהודים וזכאי שבות המגיעים מרוסיה למדינת ישראל. זאת "עקב התפתחויות האחרונות ברוסיה מגיעים בימים אלו אלפי מועמדי עלייה, זכאי חוק שבות המעוניינים להסדיר את מעמדם בישראל כעולים חדשים", נמסר.

לפי ההצעה שמביאים השרים, עד לבירור זכאותם לעלייה מתוקף חוק השבות, אותם אנשים יקבלו באופן זמני את כלל הזכויות להם זכאים העולים לרבות סל קליטה ודמי קיום, זאת על בסיס ניסיון גלי העלייה הקודמים במהלכם הוכח שרוב מוחלט (מעל 90%) אכן התבררו כזכאים.

בנוסף, התוכנית צפויה לתת מענה הוליסטי במגוון תחומים ובהם פתרונות דיור, שילוב בתעסוקה, בריאות, חינוך ועוד. משרד האוצר יעמיד לצורך העניין 90 מלש"ח באופן מיידי, יעקוב אחר ההתפתחויות ויקצה משאבים נוספים בהתאם לצורך.

מלחמת אוקראינה רוסיה עלייה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד