י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהפכת תרבות חרדית בירושלים

בצעד תקדימי: ראש העיר ליאון הקים היכל תרבות בלב השכונה החרדית

היכל תרבות מפואר, ראשון מסוגו במגזר החרדי, בלב השכונה החרדית באזור רמות בירושלים, בהשקעה חסרת תקדים של תקציבי עתק שנותבו לפרויקט על ידי עיריית ירושלים. ראש העיר משה ליאון חנך את המקום

בצעד תקדימי: ראש העיר ליאון הקים היכל תרבות בלב השכונה החרדית
משה ליאון בהיכל התרבות החדש צילום: שלומי כהן

ביוזמת ראש העיר ירושלים משה ליאון נחנך היכל תרבות מפואר, ראשון מסוגו במגזר החרדי, בלב השכונה החרדית באזור רמות בירושלים, בהשקעה חסרת תקדים של תקציבי עתק שנותבו לפרויקט על ידי עיריית ירושלים.

התוכנית להקמת היכל התרבות למגזר החרדי יצאה לפועל לאחר שנים של קיפוח ואפליה כלפי האוכלוסייה החרדית בכל הנוגע לתחום התרבות. כעת, בהוראת ראש העיר ליאון, ובהתאם להכוונת הרבנים ונציגי הציבור החרדים, הוחלט לתקן את העיוות ההיסטורי ולתת מענה בעניין גם לחרדים.

כמצופה בנושא רגיש כזה, ליאון פעל מול הרבנים כדי להבטיח את שמירת גדרי הרוחניות והקדושה בהיכל החדש, שישמש גם כאולם למסיבות "חומש סעודה", מבחנים פומביים לתשב"ר, אירועי בוטיק למוסדות החינוך והחסד וכדומה. כמו כן, במקום ייערכו מופעי תרבות, הצגות וטקסים על טהרת הקודש.

האולם, שנחנך בימים האחרונים בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, עוצב בסגנון יוקרתי וחדשני וכולל כ-600 מקומות ישיבה, במה מפוארת, ציוד משוכלל, תאורה מודרנית ומערכות הגברה איכותיות.

לצד הפעילות של ליאון והנציגים החרדים למען הקמת היכל התרבות, בלטה גם פעילותה של גב' אריאלה רג'ואן, המשנה למנכ"ל וראש מינהל תרבות ופנאי בעיריית ירושלים. מיותר לציין שהמקום יתנהל על פי כל כללי ההלכה, ולשם כך אף מונתה אשת חינוך חרדית שתעמוד על המשמר בכל הנוגע להתנהלות השוטפת במקום.

מדובר בבשורה אדירה לאלפי המשפחות החרדיות המתגוררות בשכונה, כאשר לצד המהפכה הגדולה בתחום החינוך, במסגרתה הוקמו בתקופה האחרונה מאות כיתות לימוד חדשות – מתפתחת גם פינת תרבות ייחודית, הכוללת, מלבד ההיכל החדש, גם קאנטרי ענק המיועד לציבור החרדי ושנבנה ברמה הכי גבוהה שיש, לצד מכון כושר נפרד לצרכי בריאות ופנאי.

ראש העיר משה ליאון מסר: "מרגש לראות את התגשמות החלום. כשיצאנו לדרך עם הפרויקט עמדה לנגד עינינו מטרה אחת – להעניק חוויית תרבות נקייה ומתאימה גם להמוני המשפחות החרדיות בבירת ישראל. מדובר בצעד אחד, מני רבים, למען האוכלוסייה החרדית בירושלים שחזתה בשנה האחרונה במהפכת חינוך אדירה, במהפכת תשתיות עצומה וכעת, במהפכת תרבות שטרם נראתה כמותה בציבור החרדי".

משה ליאון תרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד