כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אש ומים יחד

לאחר שהפיל את החשמל בקובה: ההוריקן הגיע לפלורידה

הוריקן 'איאן' הגיע לחוף מפרץ פלורידה, החזאים מכנים זאת סופה מסוכנת ביותר עם פוטנציאל לרוחות קטסטרופליות ולסערה מסכנת חיים. תושבי פלורידה מיהרו לאחסן חפצים יקרים בקומות העליונות ולהצטרף לשורות ארוכות של מכוניות שיוצאות מהחוף

לאחר שהפיל את החשמל בקובה: ההוריקן הגיע לפלורידה
אש ומים יחד צילום: צילום מסך

רוחות חזקות ביותר נושבות בשעות האחרונות בחופי פלורידה ארה"ב, הוריקן 'איאן' החל היום (רביעי) לפגוע בחוף הדרום-מערבי של המדינה, כאשר גשם כבד הציף את המדינה בגל סערה הרסני. הסערה מוגדרת בקטגוריה 5 המסוכנת ביותר.

הרוחות מגיעות ל-250 קמ"ש, כך על פי מרכז ההוריקנים הלאומי. "זה הולך להיות מגעיל במשך יומיים", אמר היום מושל פלורידה, רון דה-סנטיס שהדגיש והאיץ באזרחים שמתגוררים לאורך החוף כי עליהם למהר ולהגיע למקלט הבטוח ביותר ולהישאר שם.

יותר מ-2.5 מיליון בני אדם היו תחת צווי פינוי חובה, אך על פי חוק לא ניתן לאלץ איש להימלט. המושל אמר שלמדינה יש 30,000 אנשי חירום, צוותי חיפוש והצלה עירוניים ו-7,000 חיילי המשמר הלאומי מפלורידה וממקומות אחרים מוכנים לעזור במידת הצורך.

תושבי פלורידה מיהרו לאחסן חפצים יקרים בקומות העליונות ולהצטרף לשורות ארוכות של מכוניות שיוצאות מהחוף הרחק מהסכנה. אך חלקם בחרו להישאר. ג'ארד לואיס, נהג משלוחים בטמפה, אמר שביתו סבל בעבר הוריקנים, אם כי לא חזק כמו איאן. ניצוצות אש ולהבות נשמעו ונראו מתפוצצים מקווי החשמל שנפלו בנאפולי, פלורידה.

"זה די מפחיד, גורם לך קצת לחרדה" אמר לואיס לתקשורת המקומית. "אחרי השנה האחרונה שבה לא היו, עכשיו אתה מקבל קטגוריה 4 או 5. אנחנו רגילים יותר ל-2 ו-3", אך הוא עדיין נשאר.

לפני שהגיע לכיוון פלורידה, הוריקן איאן היכה את קובה והפיל את רשת החשמל של המדינה, והחשיך את האי כולו, לא דווח על מקרי מוות. התושבים החלו לעזוב בהמוניהם ופקקים נוצרו בכבישים המהירים. בתי ספר, סופרים, פארקי שעשועים, בתי חולים ושדות תעופה נסגרו. הצי הזיז את ספינותיו, ומשמר החופים סגר נמלי ים.

יוסי ימיני הצליח לנחות בשדה התעופה של טמפה שעות ספורות לפני שזה נסגר. הוא סיפר לאתר 'וואלה', "נסענו מיד לסניף של Sam's Club לקנות מים ומוצרי מזון. בעיר סיינט פיטרסברג כל החנויות כמעט כבר היו סגורות או ריקות. הגענו הביתה והכנסנו את ריהוט הגן והעציצים לתוך מחסן. בבית נערכנו עם תאורה חליפית למקרה של הפסקת חשמל. הילדים שואלים הרבה שאלות וחוששים קצת ממה שיקרה אם נצטרך להתפנות אבל אנחנו אופטימיים ומאמינים בטוב - וכמובן צמודים להוראות המושל ולתקשורת".

 

פלורידה הוריקן אש מים הוריקן איאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד